Gå til innhold

Syte, klage..

Anbefalte innlegg

Har nettop vært inne på foreldrepenger-forumet å sett på om noen har svart på mitt innlegg der. Og der har jeg jammen fått svar gitt.. Var visst noen som fortalte meg med jernhånd at jeg burde tenkt meg om tidligere og ikke blitt gravid og greier fordi jeg skrev på fredag at jeg var frustrert på grunn av at jeg trodde jeg og kjæresten min ikke kom til å ha noen penger å leve av når vårt kjærlighetsbarn skal komme til verden. Kjente først jeg ble sint, men nå har jeg bare vondt i magen.. Sikkert hormoner som springer løpsk, men jeg kjenner at jeg er kjempetrist når noen skriver ting som jeg oppfatter som stygge.. -Helt uten å tenke seg om.. Sikkert ikke verdens mest interessante ting å lese om dette da, men ville bare få ut litt frustrasjon.. (Jeg signerer med anonym i tilfellet "strengedama" skulle kjenne ferdes her inne også..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139512640-syte-klage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg sett innleggene på det andre forumet, men lell:

Det er jo synd om dere får det trangt økonomisk etter fødselen, men det er jo ikke verdens undergang! Dere kommer helt sikkert til å klare dere helt fint og kose dere med babyen.

Jeg regner meg selv som relativt godt orientert, men kjente ikke reglene for fødselspenger grundig nok da jeg var gravid første gang. Fikk en skikkelig støkk da det en stund så ut til at jeg ikke kom til å få mer enn engangsstønaden. Det ordnet seg heldigvis for meg, etter noen måneder med hardt arbeid i en jobb jeg vel strengt tatt var overkvalifisert til.

Så nå går jeg rundt og preker til venninnene mine at de må lese regleverket FØR de blir gravide, slik at de skal slippe de aller største økonomiske bekymringene.

Og det hadde vel sikkert vært lurest om du også hadde gjort det, men uansett; Barnet deres kommer til å bli en lykke for dere, uansett om dere får det trangt i starten.

Til lykke med graviditeten!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139512640-syte-klage/#findComment-139513584
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...