Gå til innhold

fødselstipend og mann m/høy lønn

julybaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kikka også der, men jeg tror kanskje at det er inkl forsørgerstipend.

Også har jeg hørt om flere som har fått 6000 i mnd..,vet ikke helt hvorfor. De gikk fulltid på høyskole.

ville bare forsikre meg om det, kjipt hvis man får avslag pga mannen sin inntekt, når den stort sett går til å betale ned lån uansett,hehe.

Vanlig lån/stipend er jo 8500 i mnd (6200,- fordi man får en større utbetaling første mnd i hvert semester) og 8500 er minste utbetaling man kan få ved fødselsstipend. vet ikke om dette utbetales på samme måte som vanlig stipend/lån, men det kan virke sånn siden du hadde hørt om folk som fikk bare 6000 i mnd.. Slik jeg har forstått det er det forsørgerstipendet som er lagt på oppå denne summen når det er snakk om at ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt mellom kr 23 370 og kr 25 637 eller mindre enn 23 370 kr,

Tabellen er sikkert satt opp sånn fordi forsørgerstipend automatisk blir vurdert ved søknad om fødselsstipend.

Samboeren min tjener over 25 637 kr brutto i mnd, og jeg har fermdeles rett på fødselsstipend, men ikke forsørgerstipend, desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...