Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me har utakk på mandag og håpar på å verta ein rugar på onsdag!!

Har tenkt mykje på om eg bør vera skukemeldt i rugetida.. Akupunktøren min meinte at det var lurt. At eg ikkje burde løfta og utsetja kroppen fø mykje strekking og liknande.. Kva gjer de??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=)

eg vart sjukemeldt når eg begynte på sprøytene og var sjukemeldt gjennom heile forsøket. det var veldi godt, og trur det kan ha positiv effekt når ein ikkje stresser men berre lar kroppen få den kvilen den treng og får mykje ro. eg jobber i helsevesenet og har tungt arbeid så det har jo litt og sei også. lykke til med uttak og rugingen ;)

Skrevet

har svart deg på tråden "lille julaften osv" :)

Skrevet

Hei!

Jeg var sykemeldt to uker etter uttak og en uke etter. Det var rett og slett fordi jeg hadde nok med meg selv, og prøvde å slappe av så mye som mulig. Hadde ikke noe å gi i jobbsammenheng likevel...

Jeg synes det var greit å være sykemeldt første uken etter innsetting, og veldig deilig å begynne i jobb igjen den siste uken i rugetiden. Jeg tenkte som så at nå har det enten festet seg eller gått til grunne, ingenting jeg kunne gjøre lenger for å påvirke resultatet. Tiden gikk dessuten ufattelig sakte, så var godt å få en litt normal hverdag igjen uken før testing.

Hvis jeg skulle gå gjennom ivf-prosessen en gang til så ville jeg gjort akkurat det samme angående sykemelding. Det viktigste er at du klarer å kun tenke på deg selv og kjenne etter hva som blir riktig for deg.

Lykke til med uttak, innsetting og rugetid! Dette skal gå bra:o)

Skrevet

Ved mitt forrige forsøk jobbet jeg i rugetiden, og jeg ble gravid. (endte desverre i MA). Denne gangen hadde jeg tenkt å sykemelde meg. Men så snakket jeg med arbeidsgiver og vi ble enige om at jeg skulle ha hjemme-kontor i disse to ukene. Da kan jeg jobbe i mitt eget tempo, jeg får unna jobb som uansett hadde blitt liggende mens jeg var sykemeldt, og jeg får aktivisert meg selv, for rugeperioden kan være uutholdelig lang. Føler du for å sykemelde deg så GJØR det. Dette er en prosess det er lov å være egoistisk i, og tenke på sitt eget beste.

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...