Gå til innhold

Lager dere lasagne med hvit saus??

Anbefalte innlegg

Jeg har idet siste drømt om lasagne med hvit saus også. De Toro pakkene som er nå har jo kun kjøttsausen (selv om det på fremsiden står Kjøtt / Oste saus)

Men synes å huske at på 80 tallet da jeg var liten jente om bodde hjemme og skulle lage god mat til familien på lørdagen var det også en pakke som man laget til hvit saus oppi Toro pakken.

Så derfor spør jeg, hva gjør dere?

I ovnen nå står en Toro pakke med kjøttsausen og ispedd annethvert lag med Dolmio Bechamelsaus beregnet til lasagne...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139512146-lager-dere-lasagne-med-hvit-saus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, mat-soss som jeg er: lasagne'n min, den lager jeg selv. Kjøttsaus og becamel/ostesaus og pastaplater.

Lagde alltid Toro/knorr før (5-6 år siden), men etter å ha fått fingeren ut kommer jeg aldri til å kjøpe pakke igjen. Kjøper egentlig aldri poser, når jeg tenker meg om.

Annonse

Oppskrift, eh...

Til en liten langpanne bruker jeg (dette blir ca, siden jeg ikke burker oppskrift)

2 stk kjøttdeig/karbonadedeig

3 stk bokser tomat

1 stk gulrot(finhakkes)

1/4 sellerirot (evt stangselleri) (finhakkes)

Løk, masse løk. vanlig gul løk, kanskje 3 stk? Rød og litt purre kan du også ha i. (finhakkes)

Litt finhakket bacon, 100 g, kanskje?

En dæsj rødvin(1 dl, kanskje?), både i maten og kokken.

Hvitløk, basilikum, oregano, diverse kydderier, s/p

Stek løken og grønnsakene, hell over rødvinen, la det putre litt, hell over tomatboksene. Stek kjøttdeig og bacon og hiv oppi. La det småkoke. Hiv i krydderiet, dess lenger det får kose seg dess bedre.

Lag hvit saus, hiv i ønsket mengde parmesan og godt med hvitløk.

Legg dette lagvis med pastaplater i smurt form. begynn med kjøttsaus og avslutt med ostesausen. Ost på toppen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...