Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 når man ikke har vogn tilgjengelig og må gå/bære et barn på 21 mnd fra bil på parkeringsplass til butikk/ bhg/ etc og hun ikke vil bli leiet eller bært, men klare seg selv. Vi forklarer hvorfor selv om det er for tidlig å skjønne farene med å gå slik på egenhånd, men blir helt hysterisk og legger seg på bakken. Ifht grensesetting i hjemmet håndterer vi helt fint hysterianfall og fanteting + div. Men ute blant folk blir det vanskeligere syns vi. Vi sier at hun må leie og de gangene vi har vogn med så blir hun plassert i vognen som en konsekvens av at hun ikke vil leie. Alt forklarer vi i normalt toneleie.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jenta mi er noe yngre, men vil også helst gå selv, vil ikke leie heller! Hun godtar vogna og akebrett, men vil helst gå hvis det ikke er i nærheten. Slår hun seg vrang og jeg vurderer at det er sikrere om jeg bærer henne, så bærer jeg henne selv om hun hylskriker, hun roer seg fort ned igjen. Vi som foreldre må bare venne oss til at barna syns vi er dumme og urettferdige, en dag forstår de at vi gjorde det for å være snille eller beskytte, men når de er så små kan vi ikke annet enn å forklare så godt vi kan å ta beslutningen selv, uansett hvor upopulær den måtte være
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Kan dette være til hjelp: se på www.barneshoppen.no. De har noe som heter 2-1 harness buddy. Det er en liten sekk i form av et kosedyr som barnet har på seg som en liten ryggsekk. Bak fester man et bånd og på den måten har man full kontroll over barnet på parkeringsplasser, butikker, flyplass ol samtidig som barnet kan få lov å gå selv. Har akkurat anskaffet en til min lille snuppe og hun synes det er veldig gøy å ha den på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå