Gå til innhold

Enkeltnavn eller dobbeltnavn?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig i tvil om jeg skal gi datteren min dobbeltnavn el enkeltnavn. På gutter syns jeg d er finst med enkeltnavn, men på jenter er jeg mer i tvil. Går d at broren har enkeltnavn, mens søsteren har dobbeltnavn? Eller blir d for dumt? Har ingen barn nå, men venter tvillinger, en gutt og en jente. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139511280-enkeltnavn-eller-dobbeltnavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker enkeltnavn best. Ofte blir ikke mellomnavnet brukt til vanlig og da forstår jeg ikke vitsen med å ha det.

Jeg liker egentlig best at det blir litt struktur i søskenflokken og at alle barna enten får dobbeltnavn eller enkeltnavn, men det går jo også fint om gutten har enkeltnavn og jenta dobbeltnavn. Det er litt smak og behag og du må finne ut hva du liker best. Syns for eksempel at det funker fint hvis søsken heter Ida Sofie og Jonatan.

Jeg er veldig glad i dobbeltnavn.. Dette kan nok komme av at jeg har enkelt navn, men min bror har dobbelt navn.. Jeg har i alle år vært "bitter" i forhold dette.. Alltid ønsket meg et dobbelt navn..

Jeg syntes også det går ann og ha dobbeltnavn uten og bruke mellom navnet.. Kanskje helst da et familie navn, som man har lyst og føre videre... Jeg skal ha dobbelt navn på alle mine barn, om jeg kommer til og bruke begge navn vil tiden vise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...