A og G Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Cosmic comfort vs duologic Hvilken av disse stolene er best?
Enknerteiertogenspire Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hei! Det kommer helt ann på...Skal du bruke den helt fra starten av? Altså til nyfødt, må du ha duologic. Som bilstol nr 2 ville jeg valgt cosmic comfort. Vi kjøpte sistnevnte siden. Vi hadde maxicosi sitt sete når gutten vår var mindre. Duologic har isofix, noe vi har i bilen vår, men vi valgte alikevel det andre setet. Fikk hjelp i butikken til å sette det inn og betjeningen mente at det sitter like godt som isofix. En annen grunn til at jeg ikke valgte duologic er at det virket rett og slett litt skranglete. Det er det sikkert ikke, men vi likte det ikke. Og, de i butikken sa at det ikke passet så lenge til barnet. Selene gikk ikke an å justere opp så mye som på Cosmic Comfort. Lykke til med valget:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Jeg likte også Cosmic Comfort bedre, den er mer komfortabel pga at den har stoppning i Comfort Foam, som former seg etter ditt barns kropp. Så har den ekstra beskyttelse siden ytterskalet er i forsterket hardplast. Dette gir en lett, robust konstruksjon som klarer hardere påkjenninger enn det myndigheterne krever. Innebygget sidekollisjonsbeskyttelse gir også ekstra trygghet. Dessuten har den en hvileposisjon som man kan justere etter behov, ved at man kan heve underlaget der føttene er. Men det viktigste synes jeg var at den kunne monteres bakovervendt (og framovervendt senere) og at den har bra støtte til hodet nå mens hun ennå er så lita.. Hadde man fått slyng på bilen eller kollidert, får ikke hodet noen sleng til sidene heller, siden hodebeskyttelsen er så nært hodet hele tiden. Noen er litt vel mye åpne i hodeområdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå