Gå til innhold

Influensavaksine da??? Er det også fyfy???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra felleskatalogen(den snakker et forståelig språk for begge sider i vaksinespørsmålet):

Kontraindikasjoner: Overfølsømhet for noen av innholdsstoffene eller rester fra fremstillingsprosessen (egg-/hønseprotein, formaldehyd, gentamicinsulfat og natriumdeoksykolat).

Jeg synes du bare skal kjøre på, jeg, nye håpefulle sprøyter hvert eneste år. Èn av tusen ganger er vaksinen muligens i nærheten av den samme virusstammen som den beryktede og "livsfarlige" influensaen!

Lykke til i redselen for sykdommer!

Skrevet

Selvfølgelig tar man ikke influensavaksine. Hva i allverden er vitsen med det? Dessuten fungerer den utrolig dårlig.

Skrevet

Ja, den er fy-fy og helt unødvendig for friske mennesker med et normalt immunforsvar. Og ja, den inneholder kvikksølv fortsatt. Forbannade lureri at vi som jobber i helsevesenet får tilbud om gratis sprøyte hvert år...jeg styrer unna hver gang.

Skrevet

Jeg har tatt influensavaksinen på mitt barn som bare er to år.

Han er kronisk syk med astma og når han blir syk blir han skikkelig dårlig. I fjor endte vi på sykehuset under influensasesongen.

Jeg har under sterk tvil valgt å vaksinere ham i år. Det var lite info å få ang selve vaksinasjonen, men legen støttet meg i forslaget.

Har ikke hatt noen reaksjoner og dte er iver 14 dager siden vi vaksinerte.

Kan dem komme senere???

Skrevet

Hmm.. Jeg er personlig imot vaksiner og er en av dem som tror at vaksiner kan gi senskader lenge etter 14 dager. Dette skjer jo ikke alle, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta noen vaksiner.

• 3 uker senere...
Skrevet

Influensavaksinen kan jeg ikke fatte folk gidder å ta!

Med unntak av eldre med svakt immunforsvar, så er det relativt ufarlig å få influensa. I tillegg skal du være heldig om vaksinen i det hele tatt beskytter deg for den typen influensa som tilfeldigvis går..

Skrevet

I grunnen til at det såfall skulle vært fyfy er at man utvikler imunitet mot influensavaksinen etterhvert. Det er derfor man om man ikke må ikke skal ta de vaksinene. Og influensa er jo ikke farlig da. Det dør man ikke av, men andre ting derimot blir litt annerledes.

Skrevet

Utvikler man imunitet? vil det si at den ikke virker? Trodde det var ganske vanlig i feks. USA å gi denne. Har du en kilde?

Skrevet

Influensaviruset varier jo fra år til år. Ofte "treffer man ikke " med vaksinen og man ender opp med å bli syk allikevel..

Vi som er friske tåler vel en influensa en gang i året eller sjeldnere. Jeg har aldri blitt vaksinert mot den og har kun hatt influensa noen få ganger.

Vaksinen anbefales for eldre,folk med kroniske lungesykdommer(KOLS).

Uten å ha noen dokumentasjon i bakhånd kan jeg tenke meg at det er det dårlige trygdesystemet i USA som gjør at mange der tar vaksinen i håp om å unngå influensa,slik at de slipper å ligge hjemme sjuke i en uke uten å kanskje få utbetalt fem øre..

Skrevet

I usa blir denne anbefalt til gravide, og for barn.

I New Jersey ble den i 2008 obligatorisk for barn, for å kunne gå på skolen, andre stater vet jeg ikke om har fulgt etter.

uff... Sinnsykt!

Skrevet

Sånt er det her også om 10-15år. Sier USA hopp, så spør vi hvor høyt?

Skrevet

Det varierer som kjent fra år til år hvor bra vaksinen "treffer", så det blir litt feil å si kategorisk at vaksinen har dårlig virkning.

Uansett er ikke dette en vaksine det er anbefalt at hele befolkningen skal ta - de fleste friske mennesker blir ikke så alvorlig syke av influensa at det er indisert. Det er derimot noe helt annet hvis man er kronisk syk, for eksempel, eller er 80 år og bor på sykehjem - da kan influensa være dødelig, og følgelig er det blant annet disse gruppene som blir vaksinert.

Vil du at bestemora di skal dø pga influensa? Sannsynligvis er hun vaksinert.

Skrevet

Kan ikke du legge frem en dokumentasjon som viser hvordan syke bestemødre på 80 år er i stand til å danne antistoffer mot gitte influensatyper meg80? Cochranedatabasene som har gått gjennom de aller fleste dokumentasjoner/forskning på influensavaksiner sier selv at virkningene av influensavaksiner er lik 0. Produsentene sier at de virker muligens 50-70%. Overvektige folk får ikke vaksinen i systemet, eldre er ikke i stand til å danne antistoffer mot disse sykdommene. Det jeg synes er moro, er at hvert år på samme tidspunkt (etter massvaksinering av eldre) Så frigjøres det mange plasser på sykehjem for nye brukere. Så noe nyttig gjør vaksinene:-) November og desember er topp tidspunkt å søke sykehjemsplass!! bare et lite tips! Og får ikke bestemor eller bestefar plass, så er det greit å la dem vaksinere mot influensa. Sparer masse tid og irritasjon på de få plassene og arveoppgjøret går hurtigere i boks.

Skrevet

Det er nå engang disse anbefalingene helsemyndigheten gir, og jeg pleier å rette meg etter rådene jeg får ang min helse, i motsetning til mange av dere. Kall meg naiv, men slik er det. Hvis jeg blir anbefalt å vaksinere meg mot influensa når jeg blir 80, kommer jeg til å gjøre det. Vi får vel se hva de sier da? Nei, jeg har ikke dokumentasjon på hvordan syke bestemødre danner antistoffer, og jeg kommer ikke til å google etter det, heller. Det er jo litt merkelig at helse-Norge bruker store summer på influensavaksinering hvert år hvis de ikke har noen effekt? Nei, vent - de er jo oppkjøpt av legemiddelindustrien, det hadde jeg glemt.

... og jeg som trodde at januar var måneden med høyest dødelighet, og dermed best sjanse for sykehjemsplass, som du sier. Uten at jeg dermed tror at influensavaksinen har skylda for det. Det var det med cause and effect...

Skrevet

Ang googling på nettet:jeg er overrasket hvordan vaksinemotstanderne spiser rått og råte av det de finner når de googler på temaet farer ved vaksiner... Litt kritisk tenkning..

Skrevet

Hva mener du med det? Er det ikke nettopp det ikke det motstanderne gjør?

Mener du at det eneste motstanderne gjør er å google?

Skrevet

Ja det er den enste måten de klarer å forsvare seg på; å anta at vi googler, er paranoide og drukner i konspirasjonsteorier. Det er et banalt forsvarsverk men det eneste som nytter om man stapper hodet i sanden og lar ræva stå til disposisjon for de blinde valgene man tar. Ikke engang de sterkeste briller vil kunne kurere den trangsyntheten, Det er et spesifikt organ kalt øyne som besørger klarsyn, dette organet fungerer best i fri luft!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...