Søskenhåp adopterer Skrevet 19. februar 2009 #51 Skrevet 19. februar 2009 Begge eggene i første strå de tinte opp overlevde og ble satt inn etter en del strev i dag, aldri før har jeg opplevd et innsett hvor de styra så mye og som gjorde vondt - men får bare håpe de fikk satt tilbake eggene der de skulle. Ja da er det vel bare å vente på testdatoen for de fleste av oss, lykke til :-)
Regndråpe Skrevet 19. februar 2009 #52 Skrevet 19. februar 2009 Så flott Hvite due!!!! Spennende dag i morgen også for deg, vi krysser det vi har å krysse :-) Fra i ettermiddag har jeg kjent små stikninger i livmoren som kommer pg går, får håpe det bare er festesmerter.... Husker jeg hadde noe lignende da jeg var gravid for 4 år siden, men kjente det først mellom uke 4 og 5. Jeg innbiller meg at det er det samme i allefall :-) Det blir laaaaaange dager frem til testing.. Si ifra hvordan det går i morgen uansett!!!
Hvite due Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #53 Skrevet 20. februar 2009 Heisann!! Av og til er det vanskligere å få det på plass. Jeg har opplevd det en gang av de 4 forsøkene vi har hatt. Nå får vi telle ned dagene til testdag....jeg tester en dag før deg....men det spørst om jeg klarer å vente til "riktig" testdag.. håper dagene fyker!!
Milonguita Skrevet 20. februar 2009 #54 Skrevet 20. februar 2009 Hei, da melder jeg meg inn her jeg også. Tok ut 8 egg på mandag og fikk satt inn et egg på onsdag på Riksen. Det var bare det ene som kunne brukes, resten kunne ikke fryses. Synd, men sånn er det. Vi har prøvd en gang tidligere med kun hormonsprøyter og naturmetoden. Det gikk ikke. Så da vi skulle prøve igjen, ble det IVF. Nå ruger jeg og håper at det lille frøet skal feste seg. Må vente helt til 2.mars før jeg får svar på om jeg er gravid. Vi venter i spenning :-) Er det flere av dere som er på Riksen?
Søskenhåp adopterer Skrevet 20. februar 2009 #55 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er også på Riksen og skal teste dagen etter deg....
Hvite due Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #56 Skrevet 20. februar 2009 Hei Regndråpe! Jeg fikk satt inn 2 egg av beste kvalitet!!! Jeg er så glad for å ha komt så langt....nå går det i RUGING.... Jeg ringte Hausken idag og jeg får også egg på frys, det har jeg aldri fått før. Kjempehappy!!! Men det blir vell noen dager fremover for oss som går i berg og dalbane. Men vi kan ikke annet enn å håpe og ønske alt vi kan for at det skal bli en baby:-) Håper at de små stikkningene din er festesmerter. Det hadde bare vært helt fantastiskt:-) Ha en fin fin helg!!
Millsie Skrevet 21. februar 2009 #57 Skrevet 21. februar 2009 Hiver meg også med her. Har en gutt på to år som kom på første forsøk. Etter det har vi hatt to søskenforsøk hvor eggene ikke har festet seg, dessverre. Nå er vi i gang med 3. forsøk. Fikk ut 6 egg tirsdag 17. feb. 5 ble befruktet, to satt inn og ett på frys. De to som ble satt inn var visst av topp kvalitet og legen sa at han hadde store forhåpninger denne gangen. Vi får håpe han har rett. Disse to ukene med venting er jo tortur. Det er så mange tanker som melder seg. Alt fra forventninger - blir det noe? blir det en? blir det to? - til en nøktern vurdering av situasjonen og forberedelsen på nok en skuffelse. Det er virkelig en berg og dalbane. heldige guttene som ikke trenger å gå så dypt inn i disse greiene for hver gang! For oss som må gjennom klokkeslett, spray, sprøyter og undersøkelser blir alt så altoppslukende. Vanskelig å holde en sunn distanse til det hele...
akicha Skrevet 22. februar 2009 #58 Skrevet 22. februar 2009 Hei alle uke åttere. Jeg hadde uttak på onsdag og fikk satt inn et egg på fredag. Etter uttaket var jeg veldig øm på onsdag, litt mindre på torsdag, og fredag kjente jeg mest at jeg ble litt øm når jeg brukte kroppen litt (oppoverbakker f.eks). Fredag morgen kjentes det også ut sånn som det gjør litt før mensen kommer. Jeg kan fremdeles, på rugedag 3 (er det ikke det da?), kjenne at jeg er litt øm når jeg trykker på magen der nede, og kjenner stadig antydning til mensenfølelse i livmoren. Bare jeg hoster eller ler så kjenner jeg det i livmoren. I går kveld når jeg la meg fikk jeg enda mer mensenfølelse so nesten strømmet litt ned mot lårene (jeg pleier å ha ganske mye og sterke mensensmerter første dagen). Hvordan har dere det? Høres dette normalt ut? Det er jo altfor tidlig til å være noe graviditetsgreier dette. Er det "sår" etter uttaket som er litt ømme? Hvordan har dere det ellers? Jeg syns dette er helt pyton. Jeg vil vite NÅ! Jeg kjenner at humøret ikke er det beste heller... Også blir jeg så trøtt og sliten på kveldene, og det er ikke så gøy det heller... Kveldene blir jo så korte.
LykkeligSomMamma Skrevet 22. februar 2009 #59 Skrevet 22. februar 2009 Hei Akicha & uke 8:) Kjenner meg igjen i ømheten. Jeg syns også at det er akkurat som om livmora strammer seg rett etter jeg har tatt stikkpillene. Gjør dere andre det? Igår fikk jeg bollemage og ømme vannballongpupper, haper det er et tegn på at progesteronen funker. Er så trøtt! Hvordan er det med resten av uke 8?
mamamia Skrevet 22. februar 2009 #60 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har vært oppblåst (så ikke buksene passer/sitter særlig pent over magen), øm, litt små vondt i magen siden uttak. Ganske humørsyk. Veldig slimete etter stikkpillene, men ingen andre reaksjonerpå de. Kan få vondt i magen og lett sliten i ryggen når jeg rydder og styrer fysiksk. Gikk en tur i dag. Gikk veldig mye saktere/tyngre enn jeg pleier, men andtar at det er like mye psyksik - engstelig for å skli eller kjøre kroppen for hardt i starten. Ellers føler jeg desverre ingenting...Skal vi det allerede da? Hvordan skal det gå å vente i halvannen uke til på svar? Også i minst åtte uker deretter før vi jeg tør p puste skikkelig-.....
akicha Skrevet 22. februar 2009 #61 Skrevet 22. februar 2009 Tror nok det er litt tidlig å kjenne at man eventuelt er gravid ja. Hvertfall for meg som hadd innsett på fredag. Men, jeg leste i dag at egget fester seg etter 2-3 dager etter innsett, og det kan jo være i dag... Jeg merker hvertfall at jeg er mer øm, og at det kjennes ut som livmora strekkes når jeg f.eks strekker meg opp som for å nå noe i øverste hylle. Kjenner det også veldig godt når jeg er på do og hvis jeg hoster (passer dårlig med at jeg akkurat har blitt litt forkjøla... :-( ) Men, jeg klager absolutt ikke! Jeg syns det har gått overraskende bra hele forsøket jeg :-)
Hvite due Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #62 Skrevet 22. februar 2009 Hei sann uke 8 gjengen:-) Jeg er øm, det stikker både på høyre og venstre side i magen...og jeg er tung i hele kroppen. Var ute å spasserte en tur idag og en kan si det slik at det var et dårlig tempo....men det kommer seg vell for hver dag...?! Denne uke som kommer har vi vinterferie slik at jeg må fylle dagene med noe kjekt slik at uken går fort til tesdagen.... Jeg leser bok,er på nettet og går på besøk til venner/familie for at jeg skal få dagene til å fort,fort,fort:-)
ida <3 Skrevet 22. februar 2009 #63 Skrevet 22. februar 2009 Jeg vil også melde meg her!! Var på UL på fredag den 13. Tirsdag den 17 hentet de ut 16 egg!! Fikk nesten sjokk over hvor mange det var!!. Dagen etter fikk jeg den fine beskjeden om at 11 var befruktet. Fikk satt inn ett fint egg for 2 dager siden, så nå er det bare å vente, vente, vente. Føler meg veldig heldig. Ingen hormon-bivirkninger, ingen smerter etter uttak og mange flotte egg. Dette er første forsøk, og jeg har en god følelse. Håper den varer. Gleder meg til å lese mer om hvordan det går med dere som også er uke 8-rugekasser
Søskenhåp adopterer Skrevet 23. februar 2009 #64 Skrevet 23. februar 2009 Jeg føler meg aldeles helt som vanlig, ingen symptomer i det hele tatt. Satte jo inn i naturlig syklus så jeg har heller ingen medisiner som kan narre meg... Tar en dose crinone daglig men den kjenner jeg lite til. Har aldri reagert spes. på den tidligere heller. Det mange av dere beskriver som øm, støl osv. er nok desverre mest sannsynlig ettervirkninger etter uttak, for da kjenner man seg gjerne stinn og "gravid" i flere uker etterpå. Egget skal feste seg fra dag 4-6 ca så noe før det er det vel ikke så sannsynlig at en føler noen symptomer. Når det er sagt så kjente jeg symptomer veldig fort den gang jeg fikk Edvart, var ganske sikker på jeg var gravid lenge før jeg tok blodprøva.
Regndråpe Skrevet 23. februar 2009 #65 Skrevet 23. februar 2009 ZZZZZZzzzzzzzzz.........crinone er for meg rene sovemedisinen. I går skulle jeg måke litt snø utenfor huset, etter 10 min orket jeg ikke mer så jeg hentet en solstol og der sluknet jeg etter 1 minutt og sov en halv time... :-) Ellers murrer det litt i ryggen og i eggstokkene innimellom.Ømme bryst store som meloner. Sliter litt med irritasjon i skjeden når jeg bruker Crinone, og det er skikkelig plagsomt!! Ellers teller jeg dager som resten av oss. :-)
Hvite due Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #66 Skrevet 26. februar 2009 Oyyyy dette er spennende....Jeg har vondt i korsryggen og har en dårlig feeling idag....men det trenger ikke bety noe men....Humøret svinger veldig.. Hvordan står det til med dere andre?
satser & vesla Skrevet 26. februar 2009 #67 Skrevet 26. februar 2009 Hei. Hopper inn her jeg også. Jeg fikk satt inn to gode egg + en dårlig egg 20 februar. Testdato 5/6 mars. Hører til Nordica. Jeg kjenner ingenting av symtomer, men kjenner at utålmodigheten begynner å komme snikende. Teste teste teste, niks må vente ;-) Spennende å følge med dere her inne jenter. Tvi tvi for positiv test!!!
Hvite due Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #68 Skrevet 2. mars 2009 Juhu!!!!! Yes yes....JEG ER GRAVID!!!!!! Jeg kan ikke tro det......jeg skulle teste på onsdag men tyvstartet og testen slo positivt ut både igår og idag!!!! Dettte er fantastiskt!!!!!!!!!! oy oy oy....... Jeg er på mitt fjerde icsi forsøk og det er første gang jeg blir gravid. Nå håper jeg bare på at det holder....det er enda 8 uker til jeg er i uke 12.... Lykke til alle andre i uke 8 gjengen og selvfølgelig alle andre på forumet!!!! Jeg hadde sagt at jeg orker dette kun ut året hvis ikke fikk vi legge alt på is, MEN nå er det ordnet. Jeg skal på ultralyd 23 mars hos Hausken og da får jeg vite om det er ett eller to hjerter som banker....Jeg satte inn to egg. Masse klemmer fra meg!!
Søskenhåp adopterer Skrevet 2. mars 2009 #69 Skrevet 2. mars 2009 Gratulerer!! På fjerde forsøket ja da var det godt det satt! Jeg tok en teststrimmel i dag og den var negativ. Det kan jo selvsfølgelig være litt tidlig, det er jo varierende hvor fort man produserer disse graviditetshormonene - skal ta blodprøve i morra og får vel svaret på torsdag men er ikke akkurat optimist. Uansett, jeg skal spørre om å bruke mitt siste ferskforsøk selv om jeg har 4 på frys. Tar en mnd. pause før jeg forhåpentligvis sprayer i mars. Jeg vil helst unngå å bli gravid neste mnd. for å slippe å få jule/nyttårsbarn og så føler jeg selv for ei lita pause også. Spent på å høre hva de sier på Riksen, jeg vet de gjerne vil bruke opp alle frys eggene nemlig. Men nå har jeg 3 frys uten resultat, mens jeg har blitt gravid 3 av 5 ganger på fersk og jeg blir jo ikke yngre heller. Spent på dere andres resultater ut over uka!
Hvite due Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #70 Skrevet 2. mars 2009 Tusen takk:-) Jeg er utrolig spent videre, håper bare det går bra til uke 12. Nå har jeg begynt å tenke på det..... Det skal bli spennende når du tar blodprøve. Det hadde vært så kjekt om du også hadde blitt gravid. Det er jo utrolig at du er blitt gravid 3 av 5 ganger på fersk forsøk...Det virker ut som det er størst mulighet for å bli gravid så det hadde sikkert vært en god ide å tatt ett fersk forsøk. Jeg hååååååååper virkelig at dere lykkes på dette forsøket!!!! Jeg følger spent med deg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå