Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besøk av svigermor nå og er alltid stressa når hun er her.. Føler hun er veldig kritisk og tar d veldig til meg. Tror kanskje det går utover melka nå... Snuppa ligger og suger og suger. Tar kjempelang tid før det kommer noe, og noen ganger kommer det ingenting! Snuppa pleier å våkne en eller to ganger iløpet av natta men i natt har hun våknet nesten hver time! Kjenner jeg holder på å gå av skaftet når jeg tenker på at svigermor ikke skal hjem før mandag kveld...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff...disse svigermødrene....kjenner meg igjen!

Pass på og amme masse på natta, det er det viktigste for og holde på melka har jeg blitt fortalt. og ikke la det gå mer enn 3 timer mellom hver amming/pumping

Lykke til :)

Skrevet

Melka kommer ikke når du er stressa, og det er du pga besøk av svigermor. Gå i et annet rom når du skal amme, og prøv det beste du kan å slappe av.

Sånn ellers finnes det en nesespray for å få i gang utdrivingsrefleksen.

Ellers kan det vær at snuppa har økedøgn, siden hun har våknet så ofte i natt.

Skrevet

Hyppigheten på ammingen er det ingenting å si på nå ihvertfall, føler hun spiser heeele tiden. Kan jo være et økedøgn ja, men mange ganger når jeg legger henne til kommer det ingenting, kan ikke høre at hun svelger engang. Har sånn nesespray så får prøve om den kan hjelpe!

Skrevet

Prøv å pump deg også, det kan øk produksjonen, og sjekk ved å pumpe litt etter hun har spist; for å se om det virkelig er melk der eller ikke!! Mange ganger tror man det er tomt, men så er dte ikke det !!

Og be svigermor reise hjem :)

Skrevet

hehe, akkurat det siste der hørtes veldig fristende ut! ;) Svigermor bor på andre siden av landet og pleier å være her en gang i året, så ikke så ofte kan du si. Det er bare det at hun alltid har en bedre måte å gjøre ting på og alltid vet best. Er utrolig pirkete, når vi er på besøk hos henne vasker hun gulvet 2 ganger til dagen - minst. Og hvis ungene søler et glass vann er det helt krise! Har litt ro om morgenen da for hun står aldri opp før 10, ikke snakk om å tilby seg å stå opp med barna her nei...

Skal prøve å pumpe etter amming for å se om det virkelig er tomt.

Skrevet

Jeg var også sikker på at jeg hadde mistet melka for noen mnd siden, men så fikk jeg resept på den nesesprayen! Var ikke tomt, men jeg hadde problemer med utdrivningen. Snuppa ble sint og ga opp før det kom noe melk.. Nå har hun bedre tålmodighet, men bruker nesesprayer når jeg skal pumpe meg. Prøv den du, så går det nok bra!

Og be mannen din gi beskjed til mammaen sin at hun skal oppføre seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...