Gjest Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Når kan småttisene begynne med tripptrapp/babystol....?
Isabella12 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Vi begynte rundt 6 måneder; han synes det var stas å få sitte sammen med oss til måltidene.
Nattinatta Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Lillegutt er 6 mnd om en uke. For et par dager siden satte vi han i tripptrappen mens han skulle få grøt. funket veldig bra. har seler, og da satt han veldig stødig og bra!
CaroOgTulle Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Beklager at jeg kupper tråden din LilleMye, men jeg lurer på noe med dette sittegreiene... Jenta vår (snart 6 mnd) sitter ikke mange sekundene på gulvet uten støtte ennå, men hvis hun sitter på fanget f.eks, så er hun rett og fin i ryggen og kan sitte ganske lenge. Kan vi begynne å sette henne i tripptrappstol med litt støtte da? Jeg ser at det står andre stedet at man skal vente til "babyen sitter selv", men hva betyr egentlig dette? At man skal vente til babyen ikke trenger noe støtte når h*n sitter alene på gulvet?
playground princess Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Vi fikk beskjed på helsestasjonen (av fysioterapeut) at det var ikke når "babyen sitter selv", men når "babyen kan sette seg opp selv". Vi brukte tripp trapp stolen fra ca 5+ mnd. Jenta her satte seg opp selv (når hu lekte på golvet) når hun var 6 mnd.
CaroOgTulle Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Aha... jeg kan ikke se at det skal skje hos oss med det første.. Jenta vår kan ikke rulle seg rundt ennå hun, og det virker ikke som om hun har noen ønsker om å sette seg opp heller.
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Gutten vår satt i høystol fra han var rundt 6 mnd. Kunne ikke sette seg opp selv, men fysio sa det var helt greit å la de sitte i stolen sammen med familien til måltider. Kan støtte opp litt med teppe/puter eller noe.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Jonas har sittet i høystol fra han var 5-6 måneder da kun med måltid. Han snudde seg ikke før han var over 6 måneder og satt ikke selv før 8-9. Setter seg enda ikke opp selv og er nå snart ett år.
Nattinatta Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 her er heller ikke lillegutt i nærheten av å sette seg opp selv heller, og han sitter ikke godt uten støtte, men han synes det er veldig stas og jeg synes han sitter fint i trripptrappen når han spier. det er jo ikke sååå lenge... tror de fleste setter de i stol rundt 6 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå