Single33 Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Heisann:D Som dere ser-turnus og kveld/helg....dårlig kombi for og være alene:D Noen av dere som har erfaringer med dette? Er arbeidsgiver imøtekommende med og legge til rette for slikt eller?Hmm-jeg antar det men møtte ei idag som ikke hadde den erfaringa og måtte finne annen jobb:S De er vel heller ikke pliktige så.....:S Takker for svar eller andres erfaringer:D God helg folkens:D
Tjorven1 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hei. Jeg er ikke sykepleier, men jeg vet at min kusine som er, ble først sykemeldt fra SIA pga graviditet, så fikk hun bare dagvakter etterpå. Så der tok de i allefall hesyn, etter hvert. Det kommer vel litt ann på hvordan sjef du har - ring forbundet å hør med de, da for du klart svar. Lykke til!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 jeg har flere aleneforeldre venner som jobber innen omsorg. og det er velig forskjellig om de tilrettelegger eller ikke. om du planlegger barn, ville jeg snakket med jobben på forhånd. ellers så fins det en del dagtidstillingere som er i kommunene som egentlig er beregnet på sosionomer. det står ofte på disse at sykepleiere også kan søke. en annen venninne av meg har gjort det slik at hun sluttet i jobben pga turnus som de ikke ville tilrettelegge. også meldt seg som vikar dagtid. da ringer de henne om noen er syke på dagvaktene. hun jobber så og si alltid full tid. lykke til!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er sykepleier og jobber turnus. Og hvordan det blir med kombinasjonen turnusjobbing og alenemamma bekymrer jeg mg ikke for nå. Er helt andre ting i fokus. Først får ungene komme SÅ skal jeg alltids finne en løsning på jobbkabalen. det løser seg alltid på en eller annen måte. Enten er arbidsgiver villig til å tilrettelegg de første årene slik at en slipper de fleste kveldsvaktene. En tvilling-alenemamma på min jobb ble ansatt med bare dagvakter. Jeg ble jo ikke det, men sjefen min er flksibel vet jeg. Eller så må en jo skaffe barnevakt. Besteforeldre, venner, venners barn søke etter studenter etc. ...eller skifte jobb... Det ordner seg :-)
liesje Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Hei, jeg er også sykepleier, ikke gravid enda men prøver fortsatt. Jeg tenker at arbeidet mitt kan ikke styre et så grunnleggende ønske som det å få barn, bli mor. Det vil ordne seg på et vis. Men jeg tror ikke du skal regne med at arbeidsgiver tilrettelegger sån uten videre.Jeg tenker litt som Gitte, kan være man må skifte jobb i en periode, ordne med systen for barnepass på kveldstid m.m. Men også kolegaer av meg der begge er sykepleiere eller som er skilt må leggekabaler for å få det til å gå opp sån er småbarnslivet, jeg håper jeg får opplevd det
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Heisann Jeg er også sykepleier og jobber i turnus. Har ikke blitt gravid enda men jobber med saken:) For meg så ordner dette seg veldig greit, i min by er det noe som heter turnusbarnehage. De åpner kl 06.30 og stenger kl 23.00. Det eneste de krever er at du uken før, innen torsdag leverer en liste over hvilke dager og når på døgnet barnet skal være der uken etter. og det er jo kjempeflott...jeg jobber fast turnus og kunne i utganspunktet levert for hele året, men med dette tilbudet kan jeg også ha rom for evt byttinger av vakter osv. Har også lest litt om denne barnehagen, og de er en like seriøs kommunal barnehage som alle andre, opptatt av pedagogikk og alt som hører med i en barnehage,. De er også opptatt av at kvelden skal foregå mest mulig som det gjør i hjemmet, med rolig atmosfære, barne tv titting og legging når foreldre vil. Når det gjelder helger, må jeg selvfølgelig finne meg barnevakt, men det blir nok ikke noe problem. har nok av familie og venner som vil passe hver tredje helg:) Til dere som jobber turnus...undersøk dette med turnusbarnehage, har hørt at det fins litt rundt omkring...det fins hos meg og jeg bor ikke i noe stor by. Klem
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 men henter du da sovende barn klokka 23? eller hvordan funker det? når de er små så går det jo fint, for da kan de jo sove i vogna også kan man bare trille hjem (om barnehagen er så nerme) men om jeg vekker min sønn etter han har sovnet så hyler han som en stukken gris. men selvsakt barn er jo forskjellige, og det kan jo godt hende at han hadde tilpasset seg om han ble vekt gjevnlig sånn
Single33 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2009 Heisann jenter:D Så flott og lese alt sammen fra dere-tusen takk:D Har vel ikke vært så veldig stressa på denna biten der egentlig-men fikk høre om ei so fikk mindre tilrettelegging-der var den tanken planta:)Hihi....har nok tenkt mer som flere av dere at detta ordner seg-på en eller annen måte ja...har jo lyst og være lengt mulig hjemme med lillenurket når jeg kommer så ser jeg hva jeg får til mtp økonomi og slikt artig:D Turnusbarnehage hørtes jo glimrende ut-her har jeg ikke hørt om slikt nei..hvor bor du-jeg er flyttbar ja:PHihi.. Neida.....ting ordner seg og det er ikke dettan som er i fokus nå nei... Her er det søndags ettermiddag med eggløsningstester på bordet og pc' på fanget.....hihi...søndagen sin det....) Ha en flott kveld da jenter:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå