Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :) Tror vi kommer til å bruke navnet Michael/Mikael nå. Vi skal uttale det på norsk måte, altså Mi-ka-el. Men er d ikke finere å skrive Michael?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mikael er finest syns jeg.

Jeg leser ikke Mikael når jeg leser Michael, jeg leser Mishael.

Skrevet

Ch blir jo k.. Jeg synes Michael er finest

Skrevet

Mikael

Skrevet

Mikael! Ville lest Michael på engelsk, som Maikel....

• 3 uker senere...
Skrevet

Skjønner ikke hva Gladfisen mener :P Han skriver '' Når jeg leser Michael, leser jeg bare Mishael.'' Noen som skjønner den? :P

I Danmark skriver de med ch-, men de uttaler jo Mi-ka-el. I Sverige er Mikael mest vanlig,

Skrevet

Dere som uttaler Michael som maikel. Vil dere uttale Marcus Cathrine Christoffer hannah med engelsk uttale også. Og ville dere uttale astrid som astrid og ikke astri og vegard som vegard og ikke vegar. Det finnes utallige navn som har utallige skrivemåter, selv om noen velger en internasjonal skrivemåte har vi jo en norsk uttale fordi vi snakker norsk.

Skrevet

Jeg synes Mikael er lite pent, synes det har et harry preg. Men ville skrevet Mikael. Gikk i klasse med en Michael engang, og alle lærerne prøvde seg på "Maikel".

Gjest Siklerotte
Skrevet

Michael tror jeg, og om folk uttaler det feil EN gang, er det neppe noen krise.

Skrevet

Mikael ville jeg valgt uten tvil. Synes nesten alltid det er bedre med k enn ch. Hvorfor ikke velge den enkleste skrivemåten?

Skrevet

Jeg vet ikke :P Liker egentlig de fleste navn bedre med -ch. Christina, Christian, Christer, Michael osv best :P Tror jeg synes det høres ''mykere'' ut :P og mer internasjonalt!

Philip, Stephanie liker jeg også best skrevet slik ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...