Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Til nå har ammingen gått helt fint. Lillegutt tok brystet fra første stund, og bortsett fra bittelitt sårhet de første dagene har det ikke vært noe problemer. Men plutselig har han begynt å tulle med suginga. "grepet" må jeg plutselig korrigere til stadig og når melka kommer så slipper han plutselig litt opp og melka renner ut munnvikene hans, mens han bare sutter på brystvorta. Har godt med våte bleier, så noe må han jo få i seg. Men har ikke hatt avføring på nesten 3 døgn nå (normalt for han er ca halvannet til 2 døgn mellom skikkelige mengder). Han virker ellers frisk. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre og eventuelt hvorfor han plutselig suger dårligere?
Kiss 78 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Dette er som om jeg selv skulle skrevet det, så dytter litt!
Expat Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Fortell mer begge to, har det nettopp vært økeperiode? Ser dere tenner? Er det det at han blir ferdig på to minutter kanskje?
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Lillegutt er bare 5 uker, så tenner er det ikke. Hadde en økedag forrige helg. Vet jeg har nok melk, siden jeg har måttet pumpe innimellom etter at lillegutt har vært fornøyd etter bare det ene brystet (stort sett tar han begge). Han er tilbake på "normalen" igjen nå med avføring med halvannet døgns mellomrom, men fremdeles driver han å tuller med suginga ofte når han spiser. Heldigvis noen måltider som går ganske bra. Merker jeg begynner å bli litt stressa på dette. Hvert måltid tar plutselig så veldig lang tid når jeg hele tiden må korrigere grepet hans. Begynt å bruke smekke på han for å slippe å måtte skifte body etter hvert måltid.. sukk.. Skal ringe helsestasjonen i morra og høre om de har noen råd.. (aner ikke hvorfor jeg signerte med anonym i første innlegget egentlig.. hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå