venter på septemberbarnet Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 I dag når jeg var på ul, fikk jeg en resept på ovitrelle. Var å hentet to sprøyter (kostet nesten 700 kroner) og skulle hjem å sette den ene, men leste pakningsvedlegget først og der sto det at dem ikke skulle brukes av gravide. Så jeg ble litt usikker og har ikke tatt den ennå. Er det noen som har vært borti dem og kan gi meg et råd.
Humlasuse Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Hei ! Ovitrelle er vel eggløsningssprøyte ? Jeg fikk iallefall Ovitrelle da UL viste at eggposene var store nok. Vet ikke om det er andre indikasjoner for dette legemidlet, men legen som har gitt deg legemidlet vet nok helt sikkert hva han/hun gjør, så jeg ville tatt sprøytene som anvist. Hvis du allikevel er i noen som helst tvil; ta kontakt med legen !
Rose69 Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Ovitrelle ved graviditet??????? Gravide skal ikke bruke Ovitrelle leser jeg... http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/O/Ovitrelle_Serono_84011/88977.html Noen fler som vet?
venter på septemberbarnet Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg så også det at gravide ikke skulle bruke det, derfor har jeg ikke tatt sprøyten ennå. men tenkte kanskje at den ble brukt for at spiren skulle sitte bedre. Men tør ikke før jeg har fått snakket med legen igjen.
Rose69 Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Glemte å skrive : Gratulerer!!! Og MASSE lykke til med gravditeten :-)
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Jeg skal ta den om ett par uker, men det er da vitterlig for å modne follikkene, så jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal bruke det når du er gravid (forresten gratulerer og masse lykke til! Men leger skriver jo ut medisiner som skal brukes til andre ting enn det det tradisjonellt brukes til (om du skjønnte det:), så da kan det jo være rett uansett. Ring legen på mandag du å hør hva du skal gjøre.
Mille38 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Hei, jeg vet at det er flere her som får eggløsningssprøyter i ruge-tiden som støtte istedetfor crinone o.l. Kanskje det er derfor? Sa ikke legen noe-var alt ok på ultralyden?
venter på septemberbarnet Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar. Alt var bra på ul, så et lite hjerte som banket, men har mistet tre ganger, så jeg spurte om det ikke var noe jeg kunne få sånn at spiren satt skikkelig denne gangen.
Mille38 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Da vil jeg tro at du har fått det som en HCG-støtte. Men sikkert lurt å ringe å høre mandag før du tar de eventuelt. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå