Gå til innhold

Drittlei av NAV!

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingenting når jeg leser på NAV sine sider. Kan det bli mer gresk?

Det jeg har prøvd å finne ut nå i flere måneder..men som jeg enda ikke helt skjønner er om jeg kan avbryte min permisjon og ta uten ferie noen uker, og så fortsette permisjonen. Hvis ikke så kan jo omtrent ikke jeg og samboeren min ha fri samtidig med barnet!

Han får jo 10 uker permisjon, men det lønner seg jo fikke å ta ut permisjonen samtidig så da tenkte jeg at når han har brukt opp sin ferie så kan jeg bruke endel av mine 5 uker med ferie pr år og så kunne vi reist vekk ett par måneder til neste vinter. Ikke noe poeng å subbe rundt i sludd og regn her til neste år i februar når man kan nyte livet med familien i f.eks Italia.

Noen som vet?

Lovpålagt ferie leste jeg et sted at det måtte være for å avbryte permisjonen...hva er det? og hvorfor det? Er ikke det det samme for NAV om de betaler uke 13 i feriepenger istedenfor uke 5? er ikke det hips om happ? Hvorfor gjøre det så tungvint..skjønner ikke dette! Forklaringer hadde vært helt topp!

Jeg må prøve å få ringt NAV men det er jo lettere sagt enn gjort, og ikke har de noe utvidet ¨pningstid heller så vi vanlige arbeidtakere må jo ta fri fra jobb for å kunne ha et møte med de. Håpløst!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139506463-drittlei-av-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo du kan ta ferie midt i permisjonen. da blir liksom perm avbrutt, -men du tar jo perm igjen etter ferien. du får noen papirer av arbeidsgiver som skal fylles ut i forbindelse med permisjon, og der må du skrive inn om du skal ha ferie i løpet av permisjonstiden. mange som tar ferie når mannen har perm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...