Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at denne overskriften kan virke provoserende.. Det var kanskje derfor jeg skrev den sånn også, sånn at folk leser innlegget mitt;)

Uansett.. jeg har fortsatt 3-4 kg igjen til jeg er der jeg var før fødselen. I tillegg er vel mesteparten av musklene mine borte, og andelen fett større nå enn før jeg ble gravid. Jeg ønsker å gå ned igjen, men jeg er veldig redd for disse miljøgiftene som kan gå over i melka.. På ammehjelpen.no leste jeg at gjennomsnittlig vektnedgang når man fullammer er 0.5-1 kg i måneden. Og det stod også at normalvektige ikke bør gå ned mer enn det. Bevisst slanking anbefales ikke.. men der slutter logikken for meg, for det kan jo ikke være værre å slanke seg bevisst 0.5-1 kg i måneden versus å gå ned ubevisst den samme mengden kg??? (mtp miljøgifter altså...)

Litt av grunnen til at jeg fokuserer på kostholdet er at jeg ikke vil spise så mye usunt heller.. Det tok nemlig helt av ila graviditeten og i desember med alt julegodtet...

Ellers kan jeg fortelle at slankemetoden min består i minst 3 frukter og tre store porsjoner grønnsaker om dagen, minst 3 porsjoner melk om dagen(f.eks en yoghurt, ett glass melk og kornblanding med melk),

frokost: ca 2 skiver brød med pålegg

lunsj: ca 3 skiver brød med pålegg

mellommåltid: ca 2 knekkebrød med pålegg

middag: en stor posjon med f.eks 200 gram kjøtt/fisk eller lignende, tre poteter og masse grønnsaker

kvelds: kornblanding med melk

I tillegg går jeg masse tur pluss trener et par ganger i uka på aerobicsenter.

Er bare litt redd for at dette kan være skadelig for gutten min der han ligger og drikker melk og stirrer opp på meg med store uskyldige øyne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slanker deg jo ikke, du spiser jo bare sunt og er i aktivitet. ;)

Eneste er vel at ammingen krever 1 brødskive og et glass melk (tror jeg det var) ekstra...

Skrevet

Nei, jeg ser jo selv at det er et sunt kosthold, men om det er for lite... For jeg slanker meg faktisk... jeg går ned i vekt, og fokuserer jo på det.. Vil jo på en måte kalle det slanking.

Skrevet

hehe, jo jeg driver jo på slik selv også, bare det at jeg spiser (og trener) litt mer...

Men det virker nå som du får i deg det du trenger, og så lenge du ikke raser ned i vekt er det sikkert ikke farlig for babyen din. :)

Skrevet

Det du spiser er kjempe bra!

Jeg går på Grete Roede kurs for ammende, det heter mor og barn kurs og er jmepe flott! Alle som er der er småbarns mødre som ammer, noen del ammer ( som meg, pga han er 6 månder og spiser grøt og middag ) og noen full ammer.

Det første spørsmålet som kom til kurs holder var dette med om det var farlig, og det er det IKKE, så lenge man spiser nok, regelmessig og sunt er det ikke noe problem. Og et du lister opp at du spiser er ca like mye som meg faktisk, som om du hadde lest menyen min.

Og det med en skive og ett galss melk, det stemmer ikke helt. Det stemmer når du er ravid fra 4 måned og utover, fullammer du bruker du ca 700 kalorier i døgnet på melka, så man må passe på å spise nok.

F.eks, veier du 80 kg, er jente og beveger de normalt mye, ville du spist ca 1400 kalorier daglig om du ville slanke deg ( ca 2100 om du ikke vil slanke deg ) når du da ammer tar du de 1400 + 700 for babyen, du bør da spise ca 2100 kalorier hver dag! Og det er ganske mye : )

Så kos deg med god mat og sunn mat, det er det beste du kan gi bayen din.

Skrevet

Jeg syns du spiser MYE jeg :) Værtfall i forhold til meg, og jeg slanker meg ikke. Jeg spiser mye mindre enn deg og går tur en time hver dag, og jeg går ikke ned i vekt. Fullammer ja.

Så jeg ville ikke vært bekymra!! Tror det der slanke-amme-greiene er LITT overdrevet jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...