*månestråle* Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Lillegutt er 7 uker og jeg har frem til nå ammet ofte om natten. Frem til for noen dager siden har han våknet og vært sulten etter 2-3 timer. I det siste har han sovet litt lenger, men jeg har allikevel måttet vekke han for å amme etter 3 timer for jeg har fått så melkespreng. I natt "forsov" jeg meg i 4 timer, man da hadde jeg sinnsyk melkespreng. Utrolig irriterende å måtte vekke lillegutt for amming når han kanskje kunne sovet noen timer til.. Er det noe jeg kan gjøre for å ikke få sånn melkespreng? Utsette ammingen gradvis kanskje? Noen erfaringer? Hadde ikke gjordt noe med litt flere timer søvn i strekk liksom
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Tulla sov for første gang natten igjennom da hun var 2 mndr (hun hadde aldri hatt mer enn ett nattmåltid før det), og da våknet jeg av fryktelig melkespreng, Etterhvert gikk det bedre, og hadde jeg ikke vondt mer om morgenen. Da hun var blitt såpass gammel at hun ikke lenger trengte det sene kveldsmåltidet, og la seg i 19/20 tiden begynte jeg å pumpe meg selv før jeg la meg for å unngå for mye melkespreng på morgenen. Det passet egentlig veldig bra, for på det siste måltidet hennes i 18/19-tiden hadde jeg mindre melk, og da fikk hun det jeg hadde pumpet kvelden før som tillegg.
WildPrincess Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 I stede for å vekke gutten din så stå opp og pump deg fri for det værste melkesprenget. Kombiner det med å stadig sove litt lengere så går det seg nok fort til En liten "advarsel" fra meg... da mi frøken var 8 uker sov hun pluttselig fra 20 til 8... 12 timer i strekk over en lang periode gjorde at jeg gradevis mistet melka. Men med å pumpe meg før jeg legger meg om kvelden har jeg klart å beholde en del. Men må bruke mme i tilegg nå. Hadde jeg begynnt med pumpinga med en gang så kanskje det hadde gått greier?? Men det er stor forskjell på å sove 6 timer og 12 timer så ikke få panikk. Det er helt normalt at melkesprenget gir seg etterhvert. Så det er ikke nødvendigvis et tegn på at produksjonen din går ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå