Månefeen ♥ Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Har lest og lest og lest og lest om tøybleier helt til jeg ble svimmel og uvel!! Jeg kom frem til at det skal være enklest mulig for både meg, barnefar, tanter, besteforeldre og barnehage senere. Falt for BumGenius lommebleie, men så var det et lite minus.. den kan bli hakket for stor til knøttet som kommer. Skulle jeg besteille inn newborn som bare skal brukes en liten periode? + til senere bruk? Så kom jeg over v.3 av disse, som kan stilles helt ned til str XS Da ble det bestillt inn et lite lager av "BumGenius Onesize V3". Pakkepris (186,- pr bleie). Gleder meg til å teste de ut Har heldigvis litt tid til å vaske de noen ganger før de skal tas i bruk. Man kan vel legge inn et ekstra innlegg om det skulle bli nødvendig om natten? Ikke vet jeg hvor nødvendig det blir men?
Solskinnsjenta Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 I begynnelsen skifter du så ofte - også på natten, at ekstra innlegg ikke er nødvendig. Hvis du skulle trenge det, holder det å legge inn en frotteklut i tillegg til det originale innlegget Jeg ønsker deg lykke til, og håper at dette funker for både deg og babyen
Littlepeas mamma Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Alle lommebleier er litt store i begynnelsen, men babyene vokser fort. BG er veldig gode bleier, og lette å fylle med innlegg hvis det blir nødvendig. Når den lille blir litt større og sover hele natten kan det hende du opplever at BG blir litt tett på natten. Da kan det være fint med noen formsydde med ullbukse over isteden. Men det er helt individuelt, noen barn tåler PUL helt fint hele natten. Og når den lille blir enda større er BG supre barnehagebleier. Lykke til.
Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 De er litt store i starten... men nå er mini 5mnd og jeg bruker de helt utkneppet. -Så det går fort! Nå har jeg kjøpt ekstra innlegg (dvs andre), for nå tisser gutten mye...
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Vi har gode erfaringer med BG onesize i allefall;) ENKELT i bruk, selv bestefar klarer dette;) Vi har i tillegg tenkt å bruke brettebleier til hjemmebruk i nyfødtperioden, da de tisser ofte og bæsjen er sånn sennep, hihihi...
Månefeen ♥ Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2009 Har funnet ut at vi skal bruke vanlige nyfødt bleier aller første tiden. Til vi har funnet ut hvor mye vi må skifte osv. Men gleder meg til å ta i bruk de fine bleiene som ligger nyvasket å venter på babyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå