Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis man har mange egg på frys til søskenforsøk, gjelder to-barnsregelen da også? Jeg er gravid på et fryseegg nå, og har ni igjen på frys. Forhåpentligvis slipper vi å bruke alle ni på et søsken i framtida. Hvis vi ønsker et tredje barn, kan vi bruke av fryseeggene da, eller kastes de etter at vi har fått to barn? Noen som vet?

Fortsetter under...

Jeg hadde et egg på frys fra min første tre pakke. Dette brukte vi til søskenforsøk. Dette var desverre negativt. men fikk dekket alt. Søkte deretter om tre nye forsøk og fikk det.

De egga som du har på frys faller inn under det forsøket du tok de ut på. Du kommer dermed utenom tobarnsregelen og skal ha dekket alt så lenge du er over egenandelen. Ble disse fryseeggene tatt ut på første forsøk mister du derimot de to siste forsøkene siden du har fått ett barn.ent to. Fryseforsøk er på en måte bonus forsøk. Fryse eggene kastes ikke selv om du får flere barn, de kastes når de går ut på dato. Teoretisk sett kan du få like mange barn som du har egg på frys, hvis du blir gravid på hvert forsøk. Men de lagres jo kun i fem år så det er jo begrenset hva en rekker.

• 8 måneder senere...
Gjest Bjørnen Collargol

ok så hvis jeg har forstått dette riktig nå...

Vi har ei jente.

Er nå igang med søskenforsøk og skal sette inn egg på fredag.

Dersom jeg blir gravid med dette og får egg på frys kan jeg fortsatt bruke de selv om vi alt har fått 2 barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...