Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en babybjørn original classic som jeg har arvet, men aldri brukt.

Hvor gammelt bør barnet være før man kan bære med barnets fjes ut?

Hun er 4,5 mnd og holder hodet greit oppe en liten stund.

Har også sjal - men hun må være den eneste i verden som hater å bli båret i sjal? Griner med en gang jeg installerer henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke peiling på sånn bæresak.

men jeg må jo bare få sagt at min lille knert ikke syns ringslynga var helt stas. akkurat som om hun fikk klaus oppi der..

men jeg vil fortsette å prøve etterhvert.

Skrevet

Her hyler vi som en stukken gris når han blir satt i baby bjørnen så det var et godt kjøp.

Jeg har sjal, men med unntak av den aller første gangen har jeg ikke klart å knyte det igjen.

MEN, jeg tror nok hun bør være litt eldre før hun sitter med ansiktet ut hvis hun bare kan holde det oppe "en stund" av gangen...

Skrevet

jah en stund - hva er nå det? Holder lenge oppe når jeg bærer/ holder henne, men ikke fullt så lenge når hun ligger på magen, det er vel tyngre kan jeg tenke meg. Ser bare for meg at det er litt gørr å sitte med hodet inn og stirre meg i halsgropa.

Skrevet

Regner med at du kan ha henne i BabyBjörn da ja!;) Begynte når hun var 4-5 mnd jeg også. Elsket å henge i den med ansiktet fremover. Ble skikkelig begeistret faktisk og laget masse lyder!:)

Skrevet

Bare å bruke den :)

Vi begynte da snuppa var 1 1/2 mnd vi. :)

Skrevet

er bare å bruke den :)

de er fantastiske!

Skrevet

Ville vert ytterst forsiktig med å bruke BB med barnet framovervendt (eg ville ikke bukt den i det hele tatt, da den belaster barnets rygg og hofter for mye, men det er en annen sak) da barnet kan bli overstimulert...Barnet skal iallefall vere mindt 6 mnd og bare sitte fremovervendt korte stunder av gangen.

ps; det finnes andre ergonomisk korrekte bæretøy enn sjal;) Tipper at av 100 ulike bæretøy, er det bare BB som ikke er bra...så eg ville sjekka ut noe annet.

Skrevet

hvor har du lest 6 mnd?

Skrevet

Vi har også Babybjørn og lot henne sitte fremoverlent i korte stunder i juleferien. Da var hun 3 måneder. Det kommer jo an på hvor sterk hun er i nakken?! Vår tulle syntes det var kjempestas, og har vært sterk i nakken lenge.

Skrevet

Babybjørn er vel ikke sååå ille for barnet, da hadde d vel neppe vært lov å selge dem her til lands..;)?

Og noen barn er mer nysgjerrige enn andre, snuppa mi hyyler hvis hun må ligge m ansiktet inn mot kroppen min, hun vil bare opp og titte og følge m:)

Skrevet

Ville ikke brukt BB i det hele tatt.. Belastningen på hofter og rygg blir veldig feil, og det kan man jo se.. Barnet henger etter skrittet og det ser utrolig ubehagelig ut.. De fleste fysioterapauter fraråder bruken av dette bæretøyet pga feilbelastning og fare for senskader i rygg og hofter.

Dessuten er BB veldig vond for den som bærer.. Etter ca 5-6 kg begynner det gjøre vondt rimelig med en gang..

Du har mange andre alternative (og ikke minst trendye ;-) bæretøy..

Skrevet

Mye de selger her til lands som burde vært forbudt.. Hva med disse Natusan produktene stappfulle av hormonforstyrrende parabener...?

Eller fremovervendte bilseter?

Selvom det er i salg og er lov, ikke dermed sagt det er BRA...

Skrevet

helt enig..jenta vår var ca 3 mnd når hun satt forovervendt første gang..

før det var det bakovervendt.. :)

Det samme har mine tidligere barn, venners barn, mine søsken, og alle andre jeg kjenner som har hadd barn og babybjørn..

ingen av oss har tatt skade av det..

man gjør alt med måte så går det kjempebra! :D

Skrevet

Vi begynte med hodet utover før hun var tre måneder. Hun elsker å sitte og kikke ut, særlig hvis vi er på shoppingsenter (blir nok en handlegal jente!). Hun sitter selvfølgelig ikke lenge av gangen, men det høres jo absolutt ut som om det er på tide å begynne for deg! :)

Skrevet

Overstimulert??? Vil det si at barn blir overstimulert om du har dem i sportsdelen i vogna også, eller du holder dem/bærer så de ser over skulderen din? Dette var snodig syns jeg.

Skrevet

Ka har bb sele med overstimulering å gjøre? Ka er forskjell hvis ungen sitter i bæreslynga...er den mindre nyskjerrig på nye ting han ser enn når han sitter i bb????

Det var nok merkelig kommentar...

Skrevet

Jeg synes ikke jeg hører noe annet enn at Baby Bjørn er skadelig her inne, men jeg har enda til gode å finne noe dokumentasjon som støtter dette.

Det begynner å bli litt idiotisk spør du meg.

Skrevet

alt med måte tenker jeg. Sikkert ikke lurt å bruke baby bjørn fem timer dagen, hver dag. Men en halvtime her og en time der, tror jeg ikke gjør noe. Jeg bærer jo ungen min rundt på samme måte. Har en hånd mellom bena, og en som støtter rundt magen, og ansiktet ut mot verden. DA blir han fornøyd da, når han får følge med på ting og tang. Uttrykket overstimulert blir til de grader misbrukt. Du overstimulerer ikke en baby om den får følge med på verden noen halvtimer av døgnet.

Skrevet

Signerer den, lilleElla:)

Skrevet

Det er garantert forskjell på å sette barnet foran tv´n og la det passivt bli "stimulert", enn å få tilfredstilt sin nysgjerrighet på verden i en Baby Bjørn.

Skrevet

Det er jo lov til å selge det meste, selv det som potensiellt kan være uheldig. Hoppestol for eksempel.

Skrevet

Hoppestol. er det det samme som gåstolen? Eksempelvis så er nemlig gåstolen en kriminell handling å i det hele tatt eie i Canada. Sprinkelbeskytter er også ulovlig å selge i Canada, og ingen bruker dyne. Så selvfølgelig kan det være mange ting som ikke er bra og direkte farlig (som gåstolen) og allikevel blir solgt i butikker. MEN, som sagt, jeg har enda til gode å finne noe research som faktisk underbygger det at baby bjørn er direkte skadelig.

Skrevet

Det er sikkert fint det at en mamma tok seg tid til å skrive så mye om Baby Bjørn, men jeg tror nok jeg er er nødt til å se litt seriøse forskningsresultater. Dette blir litt for mye systuesynsing for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...