Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg lurte mye på om noen kunne hjelpe med å svare på dette. Rett før jeg mister hår... De på NAV (ikke d at jeg har så stor tiltro til de) sier jo at du må være en av følgende: - 100 % student - 100 % i jobb - 50% student og 50% i jobb for om du ska kunne få velge mellom engangsstønaden eller foreldrepenger. Oppfyller du ikke kravene over så får du ikke noen valg og du blir tvunget til å ta engangsstønaden. Tar du engangsstønaden, enten du velger eller om du blir tvunget, så mister mannen retten på foreldrepenger og de 6 ukene med papapermisjon. Sprs er: - dersom jeg er 100 % student, uten støtte fra lånekassen kan mannen da få pappapermisjon i 6 uker? Dersom "ja" på dette spørsmålet, vil det si at siden han jobbe 2 uker og deretter har 4 uker fri, så kan han legge de 6 ukene med pappapermisjon til fri ukene sin og få dette som lønn i stede? Og dersom jeg er 100 % student får vi da rett på foreldrepenger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139505462-er-det-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-hjelp-fra-nav-noen-andre-som-kan-hjelpe/
Guttemamma75 Skrevet 24. januar 2009 #2 Del Skrevet 24. januar 2009 Om du bare er student og ikke har jobbet får du ikke foreldrepenger og pappaen får heller ikke pappermisjon. For å få foreldrepenger må du ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd og tjent minst 1/2 G (ca 35 000 kr). For at pappaen skal få pappaperm må du i den perioden ha jobbet i minst 50% stilling. Dersom du ikke fyller kravene til foreldrepenger kan du få engangsstønaden på ca 35 000 kr. Pappaen kan ta ut permisjon (om han har opptjent rett til foreldrepenger) i 29 eller 39 uker men da MÅ du ut i enten 75% jobb eller 100% studier.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139505462-er-det-s%C3%A5-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-hjelp-fra-nav-noen-andre-som-kan-hjelpe/#findComment-139510933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå