Gå til innhold

Grådige på finn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som synes folk som selger brukte tøy-bleier er vel grådige? Synes det er en fin tanke å kjøpe brukt, spare miljøet enda mer. Men det er faktisk snakk om bleier, blir som brukte underbukser. Når ny pris er 250 er det jo helt horribelt å ta 200 for brukte....!.. Finner mange grove priser ute å går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mange gjør det er at bleiene nesten ikke er brukt....kansje er de kjøpt nye, brukt 2-3 ganger og så må de selges fordi det ikke var riktig type...Da synes eg man kan selge for ny pris minus en femtilapp.

Er bleiene brukt derimot, synes eg halv pris eller mindre er rimelig.

Skrevet

Skjønner at det kan være lite brukt. Men selger du noe som det er tissa i, så er det normal folkeskikk og ikke kreve mer enn 50% av det du selv betalte.

Skrevet

Vel. det er markedet som bestemmer;) Folk kjøper det, så da kan folk selge til de prisene...Eg tenker ikke noe over det, og har ikke hørt så mange andre som gjør det heller....

Skrevet

Jeg synes ikke det er så ille, svært mange av de bleiene som selges er kun utprøvd og da er 70-80% av nypris helt fint. I tillegg så er det nå slik at de mest populære bleiene blir faktisk solgt på en-to-tre til en slik pris selv om de er brukt endel, rett og slett fordi 50 kr avslag på 10-12 bleier blir noen hundrelapper spart.

Ang det med at de er tisset i - de blir jo helt rene når man vasker de på 90 grader (som man gjør før man selger de/bruker de), og selges de til en så høy pris så er de heller ikke slitte, og feks bambusbleier blir bedre av å bli vasket, man slipper å vaske de inn selv, så de er det faktisk et pluss å kjøpe brukt :)

Skrevet

Jeg har solgt en del bleier på Finn. De var litt nuppete i fleecen og borrelåsene var blirr litt grå av bruk, men ellers i veldig god stand. Flekkfrie. Derfor satte jeg dem til halv pris. Likevel var det flere som forsøkte å sutre seg til enda lavere pris, begrunnet det med at "bleiene var jo godt brukt og hadde fått nupper".

Vel, det var jo derfor jeg satte dem til halv pris da, tossehåver.. Det finnes grådige kjøpere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...