Gå til innhold

hva kjøper dere og når?

Anbefalte innlegg

jeg er 18+4 og har en liten gutt i magen :)

det vi allerede har kjøpt er:

- maxi cosi bilsete med base og fotpose (kom over grei deal på finn)

- fisher-price cradle swing

- et antrekk for å feire når vi fant ut det var en frisk og fin gutt her inne

- strikker teppe

det vi snuser på og som vi tenker vi vil ha i hus før fødselen er:

- vogn m/ div ekstrautstyr

- soveskinn fra nøstebarn

- indisk babyvugge

- dyne og sengtøy

- stellebord/matte

- kluter, bleier, salver og div.

- brystpumpe

- ammeinnlegg

- flasker

- smokker

- x antall bodier og div basistøy i str 50 og 56

- hentesett

har helt sikkert glemt noe, men dette jeg kommer på i farten :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139505167-hva-kj%C3%B8per-dere-og-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Syns du har fått med deg det meste jeg. Selv har vi bare skaffet:

-stellebord

-stellepute

-vippestol (fått)

-matte til å ha på gulvet under uro (fått)

-uro som babyen kan ligge under (fått)

Ellers fikk jeg denne nettadr hos "Turbotrollet & Lille Sprell". Hun har termin i juli. Synes at den listen var god jeg...

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article353017.ece

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Vi venter nr 2 så vi kommer ikke til å handle noe annet enn bleier på vei hjem fra sykehuset.

Snakker av erfaring fra sist da guttungen kom 2 mnd før termin og vi nesten ikke hadde noe i hus.

Det er veldig lite dere trenger med en gang!

Det viktigste er:

- bilstol

- vogn

- litt klær (husk at ikke alle trenger str 50), får du gulpebarn trenger du mer enn de som ikke gulper. Husk at du får masse. Vi får også sommerbarn og da trenger man mindre enn man gjør på vinteren

- et sted for babyen å sove (vår sov i bagen til vognen de første 6mnd før vi fikk surret oss til å fikse seng

- ammeinnlegg, blir fort lekkasjer

- bleier, men det kan man handle etter at man har født. Kommer ann på babyens størrelse

- madrass (kjøp ny hvis du arver seng da arvet madrass øker risikoen for krybbedød) og dyne + dynetrekk

- lammeskinn er helt supert uansett årstid

- tynt ullpledd

Det meste kan man kjøpe etterhvert. Husk at dere får masse utstyr og klær når babyen kommer. Dere vil ikke tro hvor mange som kjøper til dere. Dere kan fort få presang av venner og kolleger av foreldrene deres. Folk blir helt gale når det er snakk om små babyer.

Annonse

Det vi har kjøpt er:

Be safe izi sleep bilsete

Vogn (kombi)

Reiseseng

Noe klær som har vært på tilbud til 20 og 30,-

Det vi snakker på å skaffe før barnet kommer er:

Seng

Stellebord (skal vi lage selv, har en snekker i familien)

Litt klær (får masse)

Resten kommer av seg selv nærmere fødsel..

Er selv 18 + 1 på vei.

Vi venter gutt nr. 2 så vi har nesten alt vi trenger...

Det vi må sånn EGENTLIG ha er en sprinkelseng siden nr1 fortsatt sover i sin... MEN det er jo noe enn vil ha da!!! hehe

Så vi har kjøpt ny vogn på salg, resten tar vi ned fra løftet i mai tenker jeg!!!!

Har 3 gutter fra før..

Å leverte tilbake alt som va lånt da sistemann ble for stor til det...

Etter en stund ga jeg bort alt annet å for minsten var blitt så stor, trengte det jo ikke igjen...

Så alt vi har nå er en barnevogn og bilstol som ligger på det lokale postkontoret...Å så lenge vi har vogn tror jeg ikke vi skal stresse med resten...

Har en søster som jeg skal spørre om å strikke en hjemreisedress, så får pappan handle litt undertøy når han kommer for å hente oss..

Vi har alle gangene fått så utrolig mye småklær de dagene vi kom, at jeg orker ikke kjøpe en hel masse...

Har forresten aldri brukt str. 50 og 56 på noen av mine gutter, så kan være en ide å ha 62 i bakhand hvis man får en litt stor baby...

Er etter UL termin 18+5 i dag.

vi har kjøpt vogn å bilsete,stellepute til benken på badet.vi har gutt fra før å skal ha jente nå,men tror jeg har masse fine klær etter gutten som en jente også kan bruke..gøy med rosa men trenger ikke bare være rosa for min del...men gutten min er oktoberbarn så må nok ha litt sommertøy etterhvert.tror jeg kan låne badebalje og vippestol. min søster skal trikke hjemreisetøy til lillesøster=)

lykke til allesammen=)

Det viktigste for meg er å få kjøpt en god vogn. Når den er grei kan jeg slappe av.

Vi har nok bestemt oss for en easywalker sky. Har trillet den en del, flere rundt oss som har denne og skryter enormt. Den er veldig, veldig god å trillle.

Vi har også sett på andre modeller, men ingen har målt seg med easywalker så langt.

Bagen er også veldig fin og romstor!! Det går fint å ha en vinterpose når høsten kommer:)

Jeg har også kjøpt en del klær på salg:)

Også strikker jeg ullteppe fra nøstebarn. Det er kjempedeilig. Anbefales.

Annonse

Vi fikk en sønn for to år siden, så vi trenger ikke til å skaffe all verden nå, selv om vi venter ei jente. Hun skal nok tåle til "gutteklær", mye lar seg moderere litt... Det vi ikke kommer til å bruke av hans, skal jeg gi til venner eller til Fretex. Som dere skriver får man sinnsykt mye, og en ting er jo den høye, unødvendige konsumeringen med alle sine negative følger, men man skal også oppbevare det et sted. Har plagg som sønnen vår kun rakk å bruke en gang. Trist å si det, men det var helt "unødvendige gaver". Nå høres jeg utakknemlig ut, og det er ikke det jeg mener. Det er rørende hvor mange som gjerne vil bidra, men vi hadde i hverfall ikke bruk for alt det vi fikk.

Det jeg opplevde var forøvrig at nesten alle kjøpte str 62-68, som jo er logisk, men sønnen vår er liten, og jeg hadde faktisk ikke nok klær i str 50-56.

De fleste synes jo det er koselig å handle inn litt, men prøv å begrens det, og spar litt penger og handleglede til dere ser hva dere trenger.

Har kjøpt en brukt søskenvogn, og har tenkt til å skaffe et sånt søskenbrett til vogna vi har.

Har aldri brukt våtservietter, så synes ikke jeg kunne få nok sånne tynne vaskbare babykluter. Skal kjøpe mange.

vi har ikke kjøpt noe selv ennå. Fikk litt til jul. Hvis vi har en seng, en vogn og et bilsete når babyen kommer så holder det i massevis for meg. Har en gal mor som gleder seg vilt til å bli mormor for første gang. Kjenner mamma såpass at hun kommer til å handle en del. Hun kjøpte seng da jeg var halvannen måned på vei og det ser ut til at vi får den. Nå snakker hun om å kjøpe vogn til oss også. Klær kommer vi ikke til å kjøpe før vi ser hva vi trenger. Kanksje vi kjøper litt kluter og andre små ting. Holder også på å strikke et teppe som babyen kan ligge på, et slags krabbeteppe.

Er i uke 20+5

Vi kjøpte vogn og bilstol da vi var på UL, uke 20+2

Kjøpte et sett babytøy som er lyseblått, slik at storesøstrene kunne pakke opp og se om de fikk lillesøster eller lillebror:)

Har kjøpt 3 sett sengetøy,bomullspledd, gas kluter og små ansiktskluter, tilbud på KID:))(Opphørs salg på princess)

Har en hel del rosa tøy fra de 2 jentene, blir litt feil på lillebror, så litt lyseblått må vi ha.

Flytter til varmere strøk for å bo det første leveåret til prinsen, så vi blir ikke å kjøpe noe klær for kulde og snø:)))

Har voksi pose etter jentene som jeg skal rense til neste høst når vi er hjemme igjen.

Skal kjøpe ny dyne etterhvert.

Vil også kjøpe litt i ny og ne når jeg kommer over salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...