Prikken&Meg Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei. Lurer på om noen vet om jeg kan gi GEM (sukker/salt-oppløsning) til sønnen min på 8 mnd som bare kaster og kaster opp? Andre råd/tips ved kvalme/oppkast. Dette er første gang han kaster opp, så er litt grønn på området. Svar mottas med stooor takk!
Vårgutten-08 <3 Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Angående GEM kopierte jeg dette fra hjemmesidene til Vitus apotek: "På Vitusapotek finnes GEM, et pulver som skal blandes med vann, og som vil gi barnet ditt de næringsstoffene det taper. Ikke tilsett saft eller juice til GEM for å bedre smaken, fordi det kan medføre økt væsketap. Et godt alternativ til GEM er å blande 1 liter Farris og ½ liter eplemost, eller å løse 1 spiseskje sukker og 1 teskje salt i 1 liter vann. Brus anbefales ikke fordi det inneholder mye sukker, men lite salter. De minste barna som fremdeles ammes bør fortsatt få morsmelk, i tillegg til eventuell annen drikke". Og så noen råd fra meg:) Det er lurt å prøve og gi mat som binder magen. Eksempler på dette er tørre kjeks (Marie og Gjende f.eks) Det er jo litt søtt i tillegg, og kan virke noe apetittvekkende på en syk liten gutt Blåbærsyltetøy på loff er også bra.. Ellers kan du prøve med litt frukt og kokte grønnsaker f.eks. Ikke gi mat med mye fett og fiber.. Av drikke kan du blande 50/50 eplemost og farris, eller gi blåbærsaft.. Avkok fra havregrøt er også fint. Hvis du ammer, gi så mye pupp både han og du orker! Sjekk at bleiene hans er våte med jevne mellomrom. Dersom de plutselig er tørre kan det være en indikasjon på dehydrering.. God bedring til babyen din.. Ikke moro når de er syke.. Hadde selv en runde med omgangssyke for ikke veldig lenge siden.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå