Gå til innhold

Hvordan varmer dere opp mm mest effektivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..uten at temperaturen kommer over 40 grader? Tar så lang tid å varme en full flaske....men det kan jo være noen har noen gode tips eller en effektiv og sikker metode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En flaskevarmer varmer opp til perfekt temp, men den er ikke så veldig rask da...

Skrevet

Er det ferdigblandet mme du skal varme opp? Jeg satt den bare i et varmt vannbad og det tok ca 6 minutter før den var varm nok, hvilket var for lenge når han var sulten som en ulv.

kokt vann og kaldt vann på termos er det enkleste, jeg har en tabell jeg følger med hvor mye varmt og kaldt vann, som utgjør perfekt blandingstemperatur. Enkelt!!

Skrevet

Går det ikke an å varme opp mm/mme til riktig temperatur, for å så ha det på termos, ferdig til servering....? Hvis jeg har tatt meg et par glass vin, og far skulle gi erstatning på natta, er det ihvertfall denne måten vi har gjort det på. Veldig enkelt og lettvint!

Skrevet

Morsmelk kan kun varmes i vannbad, og det tar jo litt tid å varme 200-250 ml. Her går det an å vente det lille timinuttet om jeg går å bysser, ser i speilet osv. Du kan jo fordele melka på to flasker da, tar kortere tid å varme mindre mengde:) Micro går jo raskere, emn da er sjansen stor for at en del av de viktige næringstoffene forsvinner. Om det er slik at en barnevakt gir flaske med mm en sjelden gang er det jo ikke så farlig, da kan man jo bruke micro, men ikke til vanlig.

Å varme opp melk og holde den varm på thermos er ikke å anbefale, varmet melk skal drikkes innen en time pga bakterievekst, og rester skal kastes.

Skrevet

Her "rister" vi flasken under springen med varmt vann, og sjekker underveis at den ikke blir for varm. Tar typ 2 minutter, og funker bra når vi er veldig sultne.

Skrevet

Jeg bruker også å holde flaska under ganske varmt vann i spring og hele tiden røre på den. Da går det raskt!

Skrevet

Morsmelk skal ikke varmes i micro pga bakterieveksten, det skal kun varmes i vannbad. Tar ikke såå lang tid, vann fra vannkokeren rett i f.eks et litersmål som dekker hele flaskeinnholdet, sjekk underveis:) MME varmer jeg i micro om natta, men kun vannet, før jeg har i pulveret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...