peanut:) Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jenta mi har hatt problemer siden jul med å sove alene...prøvde at hun skulle sovne alene og at vi gikk inn og ut men det funket dårlig...hun skrek til hun spydde og da var det nok, så INGEN skrikekur her! Det vi gjør nå er at vi sitter på en stol med ryggen til henne til hun sovner, men problemet er at hver gang hun våkner må vi sitte der til hun sovner igjen, og om natta må vi ligge inne til henne...dette sliter litt i lengden:( Hun har ikke smerter for hun sovner helt fint når vi er der inne...virker rett og slett som hun er redd vi skal bli borte dersom vi går ut av rommet.. Noen der ute som har vært gjennom lignende og hvordan løste dere problemet?
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Som jeg skulle ha skrevet det selv! Gutten min er 16 mnd og har stort sett hatt problemer med ovin og legging hele veien! Han gråter også når jeg sitter ved siden av han, g bare reiser seg opp av senga! Han roer seg etter alt fra 10min-2 timer. Han har også vært en del syk i det siste med foskjølelse,ørebetennelse og feber, så derfor har rutinene sklidd ut ekstra mye! Men nå er han helt frisk igjen , så vi startet på nytt igjen i går kveld! Så jeg håper det raskt blir bedre nå.. For sånn det hr vært med å sitte timer inne på soverommet til han sovner og alle oppvåkningene om nettene går bare ikke ann leger! Sliter ut både foreldre og barn! Tror det bare gjelder å være konsekvent og vise hvem som er sjefen! Ikke gi seg... Selv om det er utroooolig slitsomt da det står på som værst! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Hva med å prøve babysafe, det roer en del barn? Eller kanskje barnet er mørkredd, en liten nattlampe?
peanut:) Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2009 babysafe brukte vi da hun var liten men måtte kutte den ut da hun ble 1 år og ville sove på magen, siden, opp ned...osv... Hun har lys på rommet og døra står åpen...ja er kjempeslitsomt for alle parter dette!! Kan ikke planlegge noen ting og barnevakt er uaktuelt...skal tro om det er vanlig i denne alderen at de styrer mye med sovingen? men hun har for så vidt aldri sovet 12 timer i strekk... men alltid lagt seg og funnet roen selv og vært enkel å roe om nettene...så dette er ikke normalt!
MathildeC Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Wow, akkurat som å lese om oss selv her også! Jenta vår er nå 18 mnd og har sovnet fint siden hun var 8 mnd. Rett før juleferien, ville hun plutselig ikke sove alene, og vi satt og satt og satt der inne... var helt drepen.. Og noen ganger roet hun seg ikke,men stod og pratet, kastet bamse og smokk ut etc etc. Men altså helt hysterisk dersom vi gikk ut, det var for hjerteskjærende å høre på, så vi heller tok ingen skrikekur, selv om vi noen ganger prøvde å la henne gråte f.eks 5 min for å se om det hjalp. Så ble hun sykere. Og for en uke siden ble det konstatert lungebetennelse, hun fikk penicillin og er blitt friskere, og for tre netter kunne vi, halleluja, gå ut av rommet og hun gråt bare 5-10 min (gikk inn igjen en gang) og gråten var ikke hysterisk. Neste kveld; ett minutt, samme i kveld. Så det gikk rett og slett plutselig over, lurer på om det var fordi hun brygget på noe og følte seg dårlig? Ikke godt å si. Tror også det hjelper at hun er ordentlig i barnehagen igjen, så er mer god og trøtt på slutten av dagen enn når hun duller hjemme med kjedelige oss. Har altså ikke noen gode råd, annet enn at dere prøver dere fram nå og da med å gå ut. Det er utrolig slitsomt mens det står på - sitte der og tenke: "Sover hun nå?", liste seg ut og så hører du det "vvvvæææÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!". Det går nok over snart!
peanut:) Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2009 Hihi må le litt, kjenner meg SÅ igjen i det siste du skriver her;-) Den hylinga går gjennom marg og bein!! Litt pinlig når vi bor i ei veldig lytt blokk:-O Men håper det er sant det du sier; at det snart går over!! Har planer om å kontakte helsestasjonen i neste uke, men jeg vet innerst inne at de kommer til å anbefale den skrikekuren...:-( Litt trøstende å høre at det er flere enn oss som sliter vertfall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå