Gå til innhold

Noen fra Aust-Agder her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt første barn også :o)

Jeg er 27, blir 28 i august.. Utrolig spennende dette her med en liten mini inni magen :-) men er litt uvirkelig før magen begynner å vokse... Har lissom ikke vært noe kvalm eller noen ting (bortsett fra litt uren hud...) hva med deg? Jeg er i min 11. uke nå, hvilken uke er du i?

Ja, det er litt absurd å tenke på at det er noe inni der syns jeg.. :-) Har heller ikke vært noe særlig kvalm, men uendelig trøtt og litt uren hud her også, og veldig oppblåst på kvelden..:-s. I følge legen min som går ut fra 28 dager syklus er jeg 13+1 i dag, men jeg mener jeg har 30 dagers sykluser og da er jeg akkurat 13 uker i morgen:-). Fikk innkalling til ordinær UL denne uka.. gleder meg!!:-)

Da er du jo over den usikre perioden heldigvis :) Legen min også gikk ut fra 28 dagers syklus, det er visst normalt, men for oss som har annen sykluslengde blir jo da terminen de oppgir feil. Jeg har 33 dagers syklus. Ifølge legen har jeg termin 16.08, men når jeg regner på det blir det 21.08. Siden jeg tok eggløsningstest i november da jeg prøvde å bli gravid, så vet jeg hvilken dag befruktninen skjedde også. Men uansett så blir vel normalt sett terminen endret på når man kommer på UL og de får målt fosteret. Så spennende med UL da :-) Blir det i uke 18? Jeg er så nyskjerrig at jeg har bestilt en UL nå på torsdag som kommer :) Grugleder meg til det... er jo både og - det er jo ikke gitt at barnet er friskt selv og det sansynligvis er det... vi får krysse fingrene for hverandre :)

Annonse

Ja, deilig å være ferdig med de 12 første ukene:-) Hvor har du bestilt UL og hvor mye skal du betale? Jeg har ei venninne som har en sønn på 15 mnd. og hun sa til meg at jeg burde gå gjevlig til UL hos Leikanger i Arendal. Hun gjorde det og syns det var kjempekjekt og gjorde til at hun fikk mer kontakt med babyen på en måte.. det kostet visst nok bare 50 kr gangen. Har jo hørt om flere som har vært hos privatpraktiserende steder for UL og det koster jo flere hundre sier de. Jeg skal ha ordinær UL i uke 18 ja:-)

Husker ikke hva han heter han jeg skal til, men det er på Langbrygga 19 og koster bare 100,-. Privatklinikker er dyrt ja!!

Er jo litt okay å se om alt er i orden så tidlig, så slipper man å gå å gruble på det.... Skal dra til Leikanger hvis jeg skal en gang til - takk for tipset ;)

Har også en venninne som fikk ultralyd hver gang hun var på kontroll - det høres jo veldig spennende ut å kunne følge så nøye med! Skal se om jeg får mersmak etter torsdag!

Har dere tenkt å vite om det blir gutt eller jente?

Så han er ikke en privat lege han du skal til? Blir spennende da!!:-) Vi skal vite om det blir gutt eller jente ja:-) Både av praktiske årsaker og av nysgjerrighet;-)

Vil dere vite hva det blir eller?

Jeg gleder meg veldig til jeg begynner å kjenne babyen inni magen og til vi har vært på ordinær ul, da skal vi begynne å handle liksom:-) Selv om det kanskje er noen kupp å gjøre på salg nå i januar.. har også hørt om folk som drar til Sverige.. lurer på om det er en del billigere med forskjellig utstyr der i og med at noen drar dit?

Var kjempefint å være på ul :) så utrolig å se det lille mini-mennesket som ligger inni magen på 4,7cm!!! Helt fantastisk - gled deg :) Blir på en måte litt mer virkelig da - hvertfall siden magen ikke har begynt å vokse noe særlig enda... Så er det jo litt stas for mannen å se også da, jeg tenker jo på babyen hele tiden, men han føler jo ikke noe på kroppen sin og for han også ble det mer virkelig nå på en måte. Var for tidlig fortsatt å se om gutt eller jente, men vi skal leve i spenning til den lille kommer til verden :)

Det er litt kjipt å gå glipp av alt salget - har jeg også tenkt på... men vi får kjøpe inn litt etterhvert så ikke alle utgiftene kommer på en gang - for det blir jo ganske mye med alt man trenger... Har ikke hørt om noen som skal til sverige å handle, men godt mulig at det er billigere der ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...