Gå til innhold

Sykemeldt fra full jobb pga svangerskapsproblemer- kan jeg studere ved siden av?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om NAV og lånekassen skjekker opp noen av veiene ang det å studere fulltid mens man er sykemeldt fra jobben? Jeg mistet flere ganger ved første graviditet, og ble sykemeldt i beg. avsvangerskapet. Vet derfor at når jeg nå blir gravid igjen, så ønsker jeg å være sykemeldt til jeg er kommet over abortfaren (mistet begge gangene i uke 12)

Jeg lurer da på om jeg kan starte et fulltidsstudium ved siden av?

Er det noen som vil nekte meg å ta eksamener når jeg er sykemeldt, evt nekte meg sykemelding når de vet at jeg studerer?

Da kan jeg evt jobbe 50 % og være sykemeldt 50 % resten av svangerskapet, mens jeg studerer. (Jobber som sykepleier på en veldig hektisk avdeling, og var derfor sykemeldt 50 % resten av svangerskapet)

Håper noe vet noe om dette, og at dere ikke synes det er å "snylte" på systemet! Hilsen ei som ellers aldri er sykemeldt, men har god samvittighet med det i svangerskapet! Man får jo bare barn noen få ganger i livet!!

Fortsetter under...

vet ikke så veldig mye om dette..... men ei bekjent er sykemeldt, går og suller hele dagen hun ville begynne å studere... men fikk da beskjed om at enten er du sykemeldt eller så er du ikke...

ville ringt nav på det 800 nummeret og hørt med de, hva de sier osv..

men ja, de er to uanhengige org... men.... kan miste sykepengene hvis...

Jeg var studerte 100% sist jeg var gravid og jobbet 50% ved siden av. I 5 måned klarte jeg ikke å jobbe lenger og da måtte jeg bare si ifra meg jobben, da legen sa ifra at han ikke har lov til å sykelmelde meg fra jobben dersom jeg fortsetter skolegangen. Dette er å sammenligne med at man er arbeidsdyktig.

De er redde folk skal utnytte systemet slik at de kan studere og samtidig få full lønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...