Gå til innhold

grøt nekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten prins på snart 5mnd som plutselig nekter å spise grøt. Har spist litt grøt hver dag i en mnd og nå bare spytter han ut med en gang..

Flere som har hatt det sånn, evt tips til hvordan få han til å begynne å spise det igjen..

Tenkte først at det var det at han ikke likte å spise av skje, men han spiser fruktpure og syntes det er kjempe godt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problem med min. Når han var 5mnd og 1 uke, begynte jeg med 6mnd grøt, og det var stor suksess.

Ellers så fikk jeg et råd fra ei venninne. Varm opp fruktmos, og dypp hver skje grøt i den.

Skrevet

Takk takk :)

Da får vi prøve det... Har prøvd å blande frukt og grøt, det var godt ett par dager også ville han ikke mer;(

Er litt blank når det gjelder grøt, men forskjellen på 4 og 6 mnd grøt er kun at 6 mnd er hvete grøt??? og at noen har smak? He he.. Begynner man da og gi en ts og øker gradvis?? Har prøvd å spørre på helse stasjon men får bare beskjed om at det tar vi når han er 6 mnd...

Skrevet

Står på pakken at når smaksporsjonene funker og ungen er ca 6mnd, så går det fint.

6mnd grøten er mer mettende, og smaker bedre/mer=) Du trenger ikke å begynne på nytt igjen med tilvenning nei. Bare å gi i vei!

Helsestasjonen følger ofte boka, og tar lite hensyn til at alle unger er forskjellige!

Hos oss funka det ikke å blande fruktmos i grøten, men å dyppe grøten i varm fruktmos. Altså microbølgevarm=) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...