Sørlendingen Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei Jenter ;-) Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får lappet et hull i Reima Tec dressen til sønnen min ? Han har vår/høst-dressen, den som også er vanntett. Kan jo selvf. ikke sy i dressen, fordi da er den jo ikke lenger vanntett. Jeg har prøvd nylonlapp og noe som heter "Tear-aid type A", men begge deler hang og slang etter bare en dags bruk i barnehagen. Huller er på kneet, så det blir jo utsatt for "hardt bruk" av en aktiv barnehagegutt..... Noen som kan hjelpe meg med et tips som virkelig vil holde ? Tuuusen takk for svar.
Babyønske �� Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Var rart Tear aid'en ikke hjalp. Var det vi brukte i den butikken jeg jobbet i, og har inntrykk av at den funket bra. Klipte du lappen rund sånn at det ikke var noen hjørner som "fliket" seg opp? Også er det viktig at det er rent der du klistrer på lappen, det fulgte vel med spritservietter i pakken? Er hullet stort, kan du prøve å lirke en lapp på undersiden, slik at limet kommer ut og møter limen på lappen på utsiden, men da er det fortsatt fare for at den kan løsne i kantene da. Vet ikke om du syns dette var noen gode tips, men er hvertfall min erfaring.
Fire småtroll Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Kjøp en ny gore-tex lapp og lim den på med sånt lim som de bruker på båtpresseninger, telt osv. det limet får du på Jernia (gul tube). Limet i seg selv er helt vanntett så egentlig kan du bare smøre lim over hullet/riften, men det ser litt penere ut med en lapp over. Fungerer helt topp på alt av regntøy, og vanntette stoffer. Det er det de bruker til å lappe i sportsbutikken her om vi leverer det inn...
kropp Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Dattera mi hengte seg fast og fikk en diger flenge i reimadressen. Kjøpte en tube med AQUASURE på XXL. Det er det samme som de bruker på vadebukser etc. Jeg har også brukt det på regnbuksene til sønnen min. Fungerer perfekt!!! Dressen er gitt til en venninnen som også har brukt den i en sesong og den er like tett:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå