Gå til innhold

Plutselige "ammeproblemer".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 5mnd og amminga har egentlig gått problemfritt fram til nå, dvs det har tatt lang tid (nede i 20-30min), men vi har ikke hatt noen problemer

Siste uka har det gjort mer og mer vondt å amme, utdrivingsfasen er verst, men i dag har det vært vondt hele amminga på ene puppen. Lillegutt virker også sulten og uttilpass. Han har alt i dag fått 3måltid, og kunne tydligvis tenkt seg mer. I går kveld fikk han mme (med litt grøtpulver) etter nattamminga og han tømte grådig hele flaska på 100ml!

Hva er det som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke trøske da? Synes det høres ut som både du og gullet har fått det...Som oftest kan det være at de er utilpass fordi det er ubehaglig i munnen, og strålingen som kommer ved utdrivningen er et tegn på sopp. Sjekk brystet ditt og munnen hans!

Ang. det å gi mme på kvelden så skal du være forsiktig med å gi det på kvelden fordi brystet ditt ikke blir stimulert nok og du vil sakte men sikkert minke i melkemengden. Bruk hjelpebryst hvis du skal gi tillegg!

Skrevet

Hmmm har lest litt om trøske nå, smertebeskrivelsen passer, men har ikke sett noe i/rundt munnen på lillegutt, og synes mine egene bryst også ser helt normale ut. -Bør jeg kontakte helsestasjonen?

Lillegutt er ikke mer "oppi munnen" enn normalt, men nå er han 5 mnd og spiser på alt! Han har jo ofte en hånd inni munnen, det har han alltid hatt. Men i dag er han småsutrete hele tiden, vil ikke ligge å leke for seg selv (noe han er flink til) etc Har lagt han til oftere enn normalt i dag, for han spiser jo alltid, men ikke sikkert han er sulten?

Ang mme på kvelden. Vi gjør ikke det veldig ofte (2ganger denne uka, men det kan gå uker uten), gir det alltid etter amming. Han har ikke spist på natt siden jul.

Skrevet

Babyen min er hvit på tungen, og da han ofte er veldig urolig på puppen, har jeg lurt på om trøsken/soppen plager han. Jeg har selv ingen ubehag ved amming, og er heller ikke sår rundt nippelsen.

Har tatt det opp m helsestasjonen, og flere helsesøstre har sett på tungen hans, men mener at det ikke er noe som plager han.

Først hvis han blir hvit på gommer og ellers i munn og evt på leppene, samt hvis han får hissig bleieutslett, først da vil det visst oppleves plagsomt for han.

Har nå i senere tid funnet ut at uroen hans på puppen skyldes min overproduksjon, og ikke trøsken.

Men det skal visst være sinnsykt vondt om du og er smittet, pluss at du visstnok skal være sår.

Men ringt lege el. helsesøster og få en undersøkelse hvis du mistenker at dere kan være smittet..

Skrevet

Ringte ammepoliklinikken. Hun mente at siden ingen av oss var såre var det mest sannsynligvis utdrivingsrefleksen som var vanskelig. Fikk beskjed om å drikke mye, legge på varme omslag og drikke te før amming. -Skulle ringe og ev. komme en tur på mandag om det verre...

Måtte legge gutten 1.5time før normalt nå. -Prøvde å gi han en flaske sviskejuice før jeg la han, da drakk han bare kanskje 30ml så han er tydligvis ikke voldsomt sulten. -Regner med at det er noe annet som plager han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...