Gå til innhold

Hvordan er Toyota RA4 i skikkelig bratte bakker med 10 cm snø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en privat, BRATT bakke på ca 20 meter fra huset og opp til den kommunale vegen og kjører i dag volvo v70. Det skal jo egentlig være en knakende god vinterbil, men hvis det ikke har blitt måket enda og er 7-8 cm snø så har vi ikke sjans til å komme opp. Har innsett at vi må ha 2 biler og da skal den ene være en 4 hjulstrekk, så vi kommer oss opp uansett føre. Vi ønsker ikke å bruke mer enn 250 000 på bil nr 2.

De modellene vi har sett mest på er Landrover- freelander 2005 modell og toyota ra4 2005 modell, vurderer også kanskje honda crv. Vi har enda ikke prøvekjørt noen av dem.

Jeg trenger deres erfaring med disse bilene i skikkelig bratte bakker på dårlig og vanskelig vinterføre. Blir temmelig stor nedtur å komme med ny bil med 4 wd, og så kommer vi jammen ikke opp med den en gang... hahahaahaha- hjelp oss :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver igjen :o)

Skrevet

Har veldig bratt bakke som er gruslagt og med sving...

Rav''n kommer opp alltid- masse snø eller is- vi kommer opp.

Vi har piggdekk på da...

( kjører gjennom brøytekanten også hvis de har rukket og måke på veien først.. og det er i oppoverbakke og midt i en sving)

Skrevet

Hei;) vi har en Rav4, mannen min jobber i toyota systemet så vi har vel hatt alle typer toyota vi kan ha...;) Vi har 08 modellen og vi bor på toppen, som det heter her, og det sier jo en del, hehe.... vi kommer alltid opp, uansett, mange naboer som har parkert bilen lengere nede nå i dette snøværet på østlandet, så vi er kjempe fornøyd, men vi må desverre bytte til en avnsis nå, fordi vi venter nummer 3 og det er ikke plass til 3 barneseter i en rav altså...

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Det ser ut til at det er RA4 vi kommer til å gå for, så nå starter jakten på akkurat den vi vil ha- må jo se bra ut også ;o)

Skrevet

hei hei..

Jeg tenkte bare og slenge på en anbefaling... Vi har suzuki gradvitara xl 7. Den er riktig nok ganske stor, med 7 seter og bagasje.. Vi har lagt ned to seter og økt bagasje plassen pga vovv.. Men har dere tenkt på GrandVitara? Den er ganske lit Raven i str og forholdsvis rimlig bil i kjøp og bruk... Vi er veldig veldig fornøyde... Kommer opp alle bakker når andre bare står å spinner...

lykke til med bil valg...

Skrevet

Mannen min er ikke så veldig interresert i suzuki, er ikke helt sikker på hvorfor i grunn. Vi leide en Suzuki Grand Vitara en gang, var veldig deilig å sitte så høyt og jeg syns det var en finfin bil.

Er det noen som vet noe hvordan disse bilene har gjort det på sikkerhetstester?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...