Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Gutten vår er snart 3 uker, og han er så liten stakar.. Vi hadde han i barnesete fra sykehuset men han falt sammen følte vi.. var liksom for liten til å sitte i det, men er riktig bilsete. Vil ikke kjøre noe særlig med han i bilen, kan jo ikke være bra for ryggen hans. Er det ikke lov lenger med bærebag i bil?????? Eller noen andre tips??
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 jovisst..... vi hadde vår gutt i bag i mange måneder... bruker det ennå innimellom... hvertfall bagen til simo har sånn feste nett som du spenner fast i selen... Da kan du kjøre bagen inn på den.. Var VELDIG fornøyd jeg da, selv om noen sikkert vil gå meg imot;) for han er jo ikke spent helt fast på samme måte som bilstol, men han er veldi polstret oppi der da du legger medfølgende "puter" oppi- Så jeg følte det på samme måte som deg, han forsvant oppi der og satt som en Z, hehe.. men i bagen kan han ligge og sove utstrekt og kose seg...
lille sprelle Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 minst mulig bil med de små sikkert fy, men vi brukte en liten sofapute under stumpen/ryggen på babyen de første par mnd for at hun skulle sitter riktig. en mulighet er jo også å gjøre "hodedingsen" mindre ved hjelp av et teppe eller noe sånt.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Da tulla var så liten (bare en uke gammel) var jeg selv hos kiropraktor, og hadde med meg tulla i barnesetet. Da sa han til meg at det var fint at vi brukte bilsetet, og sa at når de er så små er det en helt riktig stilling, for det er samme runde ryggen som de hadde i magen. Først når de begynner å ligge på magen og løfte hodet selv begynner ryggen å utvikle svaien. Da er jo også med en gang babyen også sterkere, og vil heller ikke falle sammen som en sekk. Det frarådes sterkt å ikke bruke barnesete i bil, da det er mye større sjangser for skade ved eventuelle uhell.
Makko med to små gutter Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 - Sorry om jeg tråkker på noens tær her, men synes sikkerheten til de små er viktig! jo det er av en eller annen grunn lov med sikkerhetsnett på bag'en. Men hverken trygg trafikk eller naf anbefaler det. Ta en tett på nettet å finn kræsjtester med det så skjønner du hvorfor! En sofa pute høres heller ikke ut som den beste ideen i verden. Setene er laget og ikke minst testet uten ekstra dingser som skal "holde baby'n på plass". Hva resultatet blir i en alvorlig kræsj med ulike hjemmesnekra løsninger er helt umulig å si.Det kan gå bra, og det kan gå skikkelig dårlig! HI, hva slags sete har du?
Frøken Freken Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Jeg trodde selv jeg skulle få en stor bebbis - for det er det vanlige i min familie, men ut kom en perfekt liten jente på 3200 g! Barnesete hadde vi lånt av søstera mi, og det var et maxi cosi som skulle kunne brukes fra fødselen av. Da vi kom med det på fødestua fikk vi beskjed om å legge et babyteppe i bunnen på setet. Så det gjorde vi de første ukene. Kan vanskelig tenke meg at dette skulle medbringe helsefare - barnet satt jo fastspent, teppet var kun for komforten sin del.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Signerer de over her. Sikkerhet i bil er utrolig viktig. Det er en grunn til at det stort sett bare er i Norge det er lov til å bruke sikkerhetsnett i bil... og ja, se den demonstrasjonsvideoen på Trygg Trafikk - så vil du ikke tenke tanken engang! Synes også snuppa satt som en sekk til å begynne med... hun var 3,2 når hun ble født, og var pitteliten der hun satt. Jeg synes heller ikke at hun satt noe godt, selv sa hun ingenting, men jeg unngikk i det lengste å kjøre bil de første ukene... Nå sitter hun mye bedre:)
Sirtiella & lille Amalie Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Samme her.. hun her var bare 2600g når vi dro fra sykehuset og 46cm hehe.. bittelita!! ser ut som hun synker helt i bilsete!! ser ikke heeeelt godt ut å sitte sånn men hun sovner jo med en gang. så det kan vel ikke være sååå ille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå