Gå til innhold

For dumt å sykemelde seg??

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 18 og sliter med ekstrem trøtthet og slitenhet. Har snakket med jordmor om dette og hun sier "det går over". Nå har jeg vært konstant trøtt i 3 mnd og sliter med nattesøvnen fordi jeg sover dårlig og må stadig opp for å gå på do. Det går slett ikke over, men blir heller bare verre og verre!! Jeg sliter på jobb med å holde meg våken, og humøret er av den grunn helt jævlig! Føler meg bare sur og gretten hele tiden og alt er bare pyton! Synes synd i min stakkars samboer som må være lamme meg..

Jeg kvier meg for å kontakte legen min da jeg ikke vet om dette er grunn nok til å kunne bli sykemeldt en liten periode, evt 50 %. Jeg får forferdelig dårlig samvittighet ovenfor jobben også hvis jeg skulle sykemelde meg, men kjenner jo at jeg ikke klarer å yte så mye som jeg skulle ønske på jobb.

Er det noen som har råd til lille trøtte meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139503183-for-dumt-%C3%A5-sykemelde-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler absolutt du bør snakke med legen din og fortelle situasjonen.. Jeg har selv vært sykemeldt hele mitt svangerskap, først de 3 første mnd på grunn av kvalme og tretthet.. Du skal ikke stresse for mye, da dette vil gå utover barnet og kroppen kan støte det fra seg. Er mange som mister barn på grunn av stress.. Du må tenke på deg og barnet ditt.. Ikke mye på jobben, vis du ikke klarer å yte 100 prosent vil det være bedre for jobben å få inn en vikar som gjør jobben enn at du skal stresse og slite og alt skal gå utover deg med at du bli mer sliten, gretten ol. Nå er jeg sykemeldt på grunn av bekkensmerter og at sjefen ikke kan tilrettelegge for meg. Jeg er hjemme å pleier meg selv og barnet i magen =)

Tusen takk for svaret :) Å du har jo rett i at jeg og barnet kommer først! Nå er det heldivis helg snart, å det betyr masse søvn og hvile for meg og barnet mitt, å det skal bli godt! Så tror jeg at jeg skal kontakte legen over helga å vertfall få pratet litt med ham om situasjonen.

Dette er første barnet mitt og man blir jo litt usikker på hva som er "normalt" og ikke i et svangerskap.

Det er mitt første barn også.. Å helt klart tenker jeg heller på meg selv en jobben i denne situasjonen. Lytt etter hva kroppen din sier. Tydeligvis ønsker den en mer rolig hverdag og mer søvn. Alle svangerskap er ulike. Noen klarer å jobbe frem til 3 uker før fødsel, andre klarer ikke i det hele tatt ;) Forklar situasjonen og hvordan kroppen din er. Føler du at legen ikke tar deg på alvor, så pynt litt på ting. Det er din kropp. Legen kan ikke føle hva som er rett eller ikke for deg ;) Kos deg masse i helgen og slapp av=) Kontakt lege og kos deg hjemme.. Nyt svangerskapet, det gjør jeg =)

snakk med legen din og få tatt blodprøver, det kan jo hende du har jernmangel siden du er så slapp og trøtt? Jeg har det og må ta jerntilskudd, fortsatt ganske trøtt - er like langt som deg. jeg er 50% sykmeldt, det hjelper med litt kortere dager. (jeg fikk veldig vondt i hodet i tillegg)

Føler virkelig med deg ... !

Sliter selv med ekstrem svangerskapstretthet ! - Jeg har vært 75 % sykemeldt i 2 måneder nå, nettopp pga dette.

Er alenemor og kan rett og slett ikke la mine 2 barn lide fordi jeg MÅÅÅÅ sove hele kvelden når jeg jobber full dag ! Legen min sier også at man skal prioritere selg selv, familien og ikke minst barnet ... Enkelte dager er jeg på jobben i så mye som 6 timer - andre dager ringer jeg inn på morgenen og forteller at i dag er jeg kun tilgjengelig på telefon - da sover jeg på sofaen HELE DAGEN ... til jeg skal hente i skole og barnehage ... !

Det må bare være slik akkurat nå :o)

Det er virkelig ikke for dumt å sykemelde seg for dette ... !

Du gjør deg barnet og alle rundt deg en stor tjeneste ved å ta vare på deg selv. Lytt til kroppen din :o) - og lykke til !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...