Gå til innhold

paracet, gi eller ikke gi nå??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen min er alltid blid og fornøyd, Men nå holder han på med sin første tann og den gjør tydeligvis veldig vondt for ham. Han gråter mye, er renende i nesa, 37,6 i temp og vil ikke sove. Han er 6,5 mnd gammel. Har prøvd dentinox å smøre på gummene, men det ser ut til å ha lite eller ingen effekt. Guttungen får ikke til å sovne. Hva synes dere, paracet eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri sagt hva du skulle gjort, og det er vanskelig iom at jeg ikke er i din situasjon og ser hvordan det er..

Men - det skal mye til før jeg gir paracet, og i en gitt situasjon som din, føler jeg at jeg hadde vært langt unna paracet enda...

Men som sagt, vanskelig å si iom at jeg ikke ser hvordan det er.. vi oppfatter situasjoner forskjellig :)

37,6 er forresten ikke feber.

Skrevet

Må si meg enig med Gratefu, er skeptisk til å gi tabletter før det er absolutt nødvendigl - men så skal følgende sies - jenta mi har nok aldri hatt smerter over lang tid, så jeg skal ikke garantere at jeg ikke hadde gitt paracet selv i samme situasjon;)

Skrevet

Dette har jeg tatt opp med lege og helsesøster flere ganger tidligere..Jeg gir sjelden paracet til ungene hvis de har mindre enn 39,5i feber.MEN hvis barnet tydelig plages uten feberen,ikke får sove,oppfører seg veldig utilpass osv er det helt greit å gi en.Så lenge det ikke er OFTE.

Dette har jeg fått beskjed om ihvertfall.Unødvendig å la tassen ha det mer vondt enn nødvendig stakkar.Gi han ei pille du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...