Gå til innhold

Akk så ukonsentrert...

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke ro i hjernen til å konsentrere meg her på jobben - har bare lyst til å hjem og ruge...vet jo det ville bli litt langtekkelig i 7-8 måneder, men...

Det er så mange ting som burde vært gjort og telefoner jeg burde tatt, mailer jeg burde svart på og så videre, men jeg har ikke evnen til å bare konse på det nå.

Husker jo fra sist at jeg blir sånn og at jeg glemmer hva jeg holder på med og begynner på flere ting på en gang som ikke blir avsluttet.

Skal til legen på mandag og da håper jeg at jeg kan få en 20% sykemelding så jeg kan komme litt senere og gå litt tidligere en liten periode. Jeg er så trøtt og småkvalm at å stresse om morgenen er vondt i kroppen og den siste timen på ettermiddagen ligger jeg nesten over pulten og dupper.

Sånn, da må jeg prøve å konsentere litt igjen...lykke til ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139502953-akk-s%C3%A5-ukonsentrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også er vannvittig trøtt og gåen i kroppen. Kjører 1 time hver vei til jobb - og sliter litt med det. Itillegg til kvalmen sliter jeg med sure oppstøt. (Har kronisk sure oppstøt og går på medisiner til vanlig som jeg ikke kan bruke under svangeskapet). Jeg er sikker på at Novilized eller hva den heter gjør meg enda mer kvalm - det byr meg skikkelig imot å drikke det skvipet for å unngå sure oppstøt.

Hadde egentlig ikke tenkt å sykemelde meg, men en her som nevnte det. Det er jo vanlig å være trøtt og kvalm på begynnelsen av svangerskapet, er det vanlig å sykemelde seg? Da tror jeg at jeg driter i å være sterk og flink gravid dame og løper til legen... Hva syns dere?

Kjenner meg sååå igjen!!

Er kjempe trøtt og vil bare være hjemme å slappe av. Har hodet et helt annet sted når jeg står på jobb. Jobber som frisør :)

Tror det er viktig å lytte til kroppen sin. Om man ikke orker gå på jobb, så skal man heller ikke. Er ihvertfall min mening :)

Nå skal vi bare kooose oss og nyte at vi snart skal bli mødre!!

Dette er jo så gøy..Og spennende..

Annonse

Hei Thomine

Jeg kjenner meg også igjen - fredag begynte jeg nesten å gråte da jeg var helt utslitt etter hardkjør på jobben i en uke (egentlig i flere uker, men forrige uke var spesiell). Jeg går konstant med et press over øynene og sliter med energien som bare ikke er der, og det er ikke bare lett med to små som også krever sitt.

Småkvalm er jeg bare til tider, og spesielt på kvelden. Har ikke vært mye kvalm i de to forrige svangerskapene heller så jeg håper det ikke blir mer enn dette. Min mor måtte stoppe bilen hver dag til jobb for å kaste opp, så noen har det værre enn andre...he....he...

Hva jobber d med? Høres ut som en kontorjobb:-)

Jeg jobber på kontor ja. Fikk meg ikke til å be om sykemelding for jeg kan jo bare legge meg litt tidligere på kvelden (bare så mye lettere sagt enn gjort). Men fikk meg en dag hjemme i går og det hjalp veldig syns jeg.

Så får jeg se, historisk sett kommer jeg jo til å bli slått ut av bekkenløsning etterhvert og det er greit å være i vigør fram til det. Trives heldigvis på jobben, det gjorde jeg ikke i de foregående svangerskapene og det var _enda_ tyngre å slite seg gjennom.

Jeg kaster ikke opp jeg heller, er bare veldig uggen om morgenen og blir det hvis det går for lang tid fra jeg kjenner at jeg er sulten til jeg spiser.

Det er jo helt naturlig dette her så det er bare å prøve å sette ned tempoet litt så går det nok bra. Er glad barna mine er såpass store nå så jeg ikke har det i tillegg. Husker med skrekk da jeg hadde en 18 måneders og var kvalm i lang tid.

Hei:-) Jeg jobber også på kontor og kjenner meg igjen i mye, men har ikke hatt problemer med bekkenet. Hos meg er det snarere tvert imot - jeg blir nesten bedre av å gå gravid (heldigvis), men har alltid fått tilbakefall etter fødselen.

Jeg har ikke før vært så kvalm at jeg har kastet opp, men husker godt uggenheten og den kommer også nå mer og mer...har det med å trykke i meg mat el for å døyve den, men det er jo ikke alltid det hjelper heller.

Den siste tiden har vært superhektisk på jobb og jeg må innrømme at jeg har vært litt redd for om dette kan påvirke spiren, også med tanke på at jeg har mistet tidlig flere ganger før. Men, nå er jeg over 7 uker og dette har tidligere vært nåløyet:-)) Lover bra!!

Må prøve å stresse ned og slappe av, også med to små jenter som krever sitt.

Hvor gamle er barna dine?

Hei :o)

Jeg håper bekkenløsningen holder seg langt borte lenge ennå, men sannsynligheten for å slippe unna når jeg hadde det med begge guttene er vel liten. Men kan jo håpe at jeg slipper at babyen blir så stor som sistemann i det minste.

Guttene mine er 9,5 og 7 år, så når de i neste uke får vite hvorfor mamma er så snappy og sliten blir det ennå enklere.

Barna til mannen min er 9,5 og 11,5 og er hos oss bare annenhver helg så de er jo ikke så slitsomme å forholde seg til uansett. Mannen min er dessuten veldig god til å stille opp både med mine og sine så det går nok bra - blir jo bare så innmari sur når jeg blir så trøtt og sliten og det er jo ikke stas for noen.

Og jeg er jo heldig sånn sett som har barn bare annenhver uke - neste uke kan jeg tenke på meg selv i flere dager :o)

å kjenner meg godt igjen her å ja. Men jeg startet året med å kakke hode å få meg hjernerystelse, ble natt på sykehuset og CT røntgen. Var jo helt i en annen verden i flere dager, oppdaget da at jeg hadde glemt å få den måntlige... så da ble det hjemmetester å legebesøk...

Er fortsatt ikke helt med i toppen, sliter med å sove og kvalm flere ganger i løpet av dagen. Værst når jeg legger meg på kvelden.

Så ikke godt å si om det er spiren i magen eller hjernerystelsen som er årsaken.. men føler meg passe senil til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...