Gå til innhold

Noen her som noen gang har mistet en baby i gulvet, eller hørt om noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan være veldig klønete av meg, men har faktisk aldri mistet en baby i gulvet.

Når jeg er på barselbesøk, holder jeg alltid babyen. Synes det er såååå kos!

Men når jeg har lagt meg på kvelden kommer plutselig tankene: "Åh, tenk om jeg hadde mistet den i gulvet" osv.... Da blir jeg plutselig dritnervøs.....

Jeg har heller aldri hørt om andre som ved et uhell har mistet en baby i gulvet, men det må vel ha skjedd eller?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flisa her ramlet i flisene på badet da hun var 6 mnd.... ingen hyggelig opplevelse.

Skrevet

Jeg hadde carpal tunnel syndrom sist jeg fikk barn, og jeg mistet barnet en av de første gangene jeg skulle bære ham (men det var bare så vidt noen cm ned til senga, så det gikk bra), men da turte jeg ikke bære mer før jeg ble bra i hendene.

Men jeg har aldri hørt om noen som er helt friske som har mistet en nyfødt. De beveger seg jo knapt jo ;-)

Skrevet

Jeg snublet uten mens jeg trillet vogna da sønnen min var 6 uker. Jeg falt rett fremover og over "styret" på vogna så den tippet fremover og gutten fløy ut. Jeg datt med knærne og nesa i asvalten og gutten datt heldigvis oppå armene mine. Han, og jeg, gråt og gråt etterpå men han var like frisk og rask da han kom over sjokket. Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror ikke han falt med hodet i asvalten. Jeg tror vi var heldig med at han traff armene mine med hodet og overkroppen sin. Veldig, veldig skummelt! Det jeg snublet i var en sånn ring som er rundt avisbuntene. De MÅ kastes!

Det viktige hvis man mister en baby i gulvet er vel å se på almen tilstanden etterpå. hvis de blir søvnige etter å ha slått hodet må man dra til lege!

Skrevet

Sønnen var 3 mnd gammel og jeg skulle sette meg i en stol på terassen, men det ene stolbenet gled på utsiden sp jeg rammlet bakover. Holdt i han helt til noen cm til bakken og da klarte jeg ikke å holde i han lengre så han gled ut av hendene mine og ned på hellene.

Men har ikke mistet baby eller barn sann helt uten videre.

Skrevet

Sånn tenkte jeg etter at jeg leverte fra meg babyen til venninna mi på barsel her endag, tenk om jeg hadde snubbla...

Men eldstemann vår gikk rett i badegulvet da han var 6 mnd, først falt han og jeg klarte å ta han før han deisa i gulvet.Men dagen etter stelte pappaen og var 1/100 sekund uoppmerksom og han deisa på hodet i gulvet. Det gikk bra, den største skaden var det faktisk pappaen som fikk.Han fikk sjokk og gikk rundt hvit i ansiktet og sa, han falt, han falt halve dagen :0(

Skrevet

Uff ja...har opplevd det.Sambo snubla med vesla når hun bare var 6 uker gammel.Hun gikk i gulvet med et brak sammen med pappaen og diverse annet de datt over...

Grusom opplevelse!!!!!

Endte på legevakta,videre på sykehus til grundige undersøkelser og ble innlagt til observasjon.

Det er det ALLER værste jeg som mor på 10 år noengang har opplevd,men heldigvis gikk det bra.Ingen skader i ettertid.Utrolig hva de små kroppene tåler!

Når jeg turte å stå frem og fortelle om det på helsestasjonen viste det seg at lignende ting faktisk skjer ganske mange,men de er redd for å fortelle om det,i frykt for hva folk vil si og tro...

Skrevet

hvor forståelsesfulle hadde vi vært om jordmora mista babyen vår på føden.................................

Skrevet

Aldri mista dem i gulvet og aldri frykta det skulle skje. De har falt når de var så store at de selv hadde "skyld" i det vel og merke, dvs snubla mens de gikk, ramla ned fra sofa etter å ha krøpet oppi selv, og ramla ut av senga etter å ha klatra selv...sånt som hører med.

Men har vært litt engstelig for å miste dem ned fra stellebordet siden alle mine har vært som noen åler, så etter 2-3mnd så har jeg pakka bort stellebord og stelt dem på stellematte på gulvet.

Har nok skjedd at folk har mista, og vanligst er vel uhell ved stellebord pga at man skulle vaske hendene, snudd seg bort et øyeblikk for å gripe fatt i noe....og tror mange har falt ut av foreldresenga...men å direkte MISTE en baby skjer vel heller skjedent hvis det ikke er snakk om neuvrologiske skader feks...

Skrevet

hmm, jobber på barneavdeling og en ting er sikkert: hjemmeulykker skjer HELE tiden: fall, dunking, brannskader, skolding, kuttskader, brudd, overdoser osv. Og dette er IKKE fra barnemishandling, ulykker skjer i de beste hjem. Man kan være den flinkeste mamman/pappan, det tar kun ett brøkdel av ett sekund før uhellet er ute.

og Bægge dætern: hehe, jepp har vært borti tilfelle hvor jordmor mista ungen.....

Skrevet

Store søstera mi kom i seteleie så det var lege der når ho blei født, og han tok opp ungen og hadde føttane hennars mellom fingrane sine og klaska ho på rumpa. Og da glapp den eine foten ut og han holdt på å miste ho med hue først i golvet...... Han fikk tak på ho før ho datt men mamma og pappa lika det dårlig kan du sei;)

Eg har aldri mista mine egene eller nokon andre sine i golvet, men at det fort kan skje hvis du snublar i noko med ungen på armen så er jo det ganske uforskyldt da

Skrevet

Godt skrevet NormaJean:o)

Min mann mistet flisa i gulvet og samvittigheten hans var svart. Han var helt knust helt til det kom en sykepleier og sa: Dette skjer ofte!

Kanskje det var deg:o)

Skrevet

jordmora mi holdt på å miste lillegutt i gulvet hehehe....plutselig spratt han ut og landa på det lille bordet som dem har foran seg.

Mannen til ei venninne av meg mista sønnen sin på baderomsflisene da han var nyfødt. Gikk bra da - og det var langt ned......

Bra sagt - NormaJean....har enda dårlig samvittighet for å skålde stortåa til sønnen min som var noen dager gammel :o( Passer på ham som en hauk og er livredd for at han skal oppleve noe så fælt igjen.

Gjest elviramiranda
Skrevet

Har aldri mistet babyen i gulvet - men babyen ramlet ned i fra stuebordet en gang vi tok bilder av babyen... .Det var jo rimelig flaut da - og torde ikke annet enn å ta med babisen til legevakten for sjekk... (Kan tro vi følte oss uansvarlige...)

Skrevet

Datteren min datt ned fra stellebordet når hun var baby. hun landet med hodet først :-( man kan kjenne at hodet hennes har vokst anderledes sammen enn det som er vanlig. man kjenner liksom et langt ben (lang forhøyning) på midten av hodet. godt hun ikke ble alvorlig skadet. veldig skremmende

Skrevet

Mista minsten (ca 2-3mnd den gang) da jeg skled på isen,var på tur til bilen og hadde han slik at hode så over skuldra mi.

Jeg datt på ryggen og klarte ikke holde godt nok i ham så han for over skuldra:((

Fikk helt pannikk og kjørte på jobb til pappan(2min unna) og skreik slik at jeg fikk ikke sakt hva som skjedde derretter var det rett til legen og ble sendt til sykehuset,hvor de tok mange tester men det gikk HELDIGVIS bra!

Kommer alltid til og ha skyldfølelse for det,men lite jeg kan gjøre med nå...

Skrevet

jeg fysisk dyttet min egen sønn ut av sengen min en natt når han var 6 måneder. det var den perioden han sov maks 1 time i strekk og jeg var alene med han, så jeg var passe borte vekk.

det føltes ut som om han var en vekkeklokke jeg bare måtte bli kvitt, før det gikk opp for meg hva jeg faktisk hadde gjort :-(

men det gikk fint med han! ikke høyt fra sengen min, men det var forferdelig.

Skrevet

På fødestuen etter en hard fødsel bestemte jeg meg å løfte opp sønnen min fordi jeg syntes han lå så vondt. Jm var ute og mannen hadde hodet inni et skap. JM burde gjerne nevnt at jeg egentlig burde holde sengen for hadde mistet 1 liter + med blod. Sa til mannen "hjelp jeg besvimer" og han så redselfullt på fra andre siden av rommet. Klarte utrolig nok å ligge fra meg ungen før jeg gikk deis i gulvet. Turde knapt å holde babyen det første døgnet etter det...

Skrevet

De tåler mye!

De fleste opplever nok slike ting. Min lille falt ut av senga i morgest. FY for en følelse! :/ Men det gikk bra, ikke et eneste rødt merke engang :)

Vet om ei som hadde babyen på stellebordet, så spraka babyen ifra, og falt bakover med hodet først! Det kunne gått skikkelig ille, men det gikk bra heldigvis.

Jeg falt ned trappa da jeg var lita, mamma glemte å lukke igjen grida. Tror jeg var sånn 10 mnd og krabbet. Gikk helt fint det og! :)

Skrevet

De tåler mye!

De fleste opplever nok slike ting. Min lille falt ut av senga i morgest. FY for en følelse! :/ Men det gikk bra, ikke et eneste rødt merke engang :)

Vet om ei som hadde babyen på stellebordet, så spraka babyen ifra, og falt bakover med hodet først! Det kunne gått skikkelig ille, men det gikk bra heldigvis.

Jeg falt ned trappa da jeg var lita, mamma glemte å lukke igjen grida. Tror jeg var sånn 10 mnd og krabbet. Gikk helt fint det og! :)

Skrevet

aldri mista han,men han heiv seg utfor sofaen en gang..

viste seg at han kunne da å rulle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...