Gå til innhold

Hard mage, hva mer kan jeg prøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 6 mnd har spist fast føde i 2 mnd allerede, og det er gått helt fint frem til nå. Men han er blitt så hard i magen den siste uka! Har alltid brukt maltekstrakt ca 1 1/2 ts i grøten hans hver morgen, og i tillegg får han 1/2-1 glass med sviskepuré i løpet av dagen. Gir vann i tillegg til pupp så ofte han vil. Har til og med en ts olje i middagsmaten hans, og blander gjerne litt ekstra vann i både grøt og middag for at han skal få litt ekstra væske der også. Hva mer kan jeg finne på? Må hjelpe ham å trykke bena opp mot magen hans for at han skal få ut noe. Og han trykker til han blir nesten blå. Ser at det gjør nok litt vondt også når det er så hardt det som kommer ut. Tips? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du bytta grøttype den siste tiden? vi opplevde at gutten vår ble veldig hard i magen i forbindelse med dette. hva med å prøve å gi å pære eller duphalac (laktulose) dersom det ikke hjelper?

Skrevet

Jo jeg byttet grøt, men gikk raskt tilbake til gode gamle havregrøten han liker. Har brukt den en uke nå, men magen er like hard..... Pære og duphalac har jeg ikke prøvd. Takk for tips!

Skrevet

Hvis det er havregrøten med banan og aprikos er det sikkert bananen som gjør det. det var det her i hus!

Skrevet

Hei.

Vi kontaktet helsestasjonen etter snuppa ikke fikk avføring på ei stund.

Da hadde vi massert rundt navlen,gitt masse malt ekstrakt å svisker.Gjort det meste en kan gjøre

.Så vi måtte begynne med laktulose,å det hjalp...:)

(Men du må aldri begynne med det uten "tillatelse" av helsestasjon/lege.)

Skrevet

Gi litt sånn fruktpure. Det funker meget bra her. Særlig den med aprikos. :)

Skrevet

Hva med å stimulere tarmen ved å måle temperaturen i rompa? Har hørt at det hjelper, men har ingen erfaring på området selv.

Skrevet

Vi ga stikkpille til slutt. Det samme skjedde med oss ved innfoering av risgroet, som tydeligvis gjorde magen steinhard. Jeg ga dulpalac to dager blandet i vann, og stikkpille beregnet for barn. Etter avfoeringen kom ut, ga jeg mer sviske et par dager. To dager etter var alt i orden. Jeg snakket med lege, og fikk beskjed om at stikkpille kun skal brukes i engangstilfelle, men at det ikke er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...