Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Del Skrevet 22. januar 2009 Har et lite spørsmål til deg. Det var nylig en del oppslag i media om ammende mødre som slanker seg (hvor det ble henvist til bla. slankedebatten her på DIB), og jeg vet det har vært spørsmål om amming og slanking inne på slankedebatten. Så vidt jeg ser har du skrevet øverst der på forumet at gravide ikke bør slanke seg, men er det noen mulighet for at du kan skrive at ammende heller ikke bør slanke seg aktivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Del Skrevet 23. januar 2009 Gravide bør ikke slanke seg nei. Men ammende kan, under kyndig veiledning, slanke seg i et moderat tempo. Det anbefalte er maks et halvt kg i uka. Hard slanking skal en derimot ikke drive med mens man ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordmor Siri Skrevet 7. februar 2009 #3 Del Skrevet 7. februar 2009 Skal gjøre det jeg. Det er også gjort forskning på dette at dersom man ammer og slanker seg hardt vil giftstoffer som vi eventuelt har lagret i fettet også komme over i morsmelken. Skal finne litt mer spesifikke data på dette jeg. Vennlig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå