ny på vei? Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 har akkurat bleket håret, og det ble det værste resultatet jeg har fått noengang.. det er helt hvitt innerst og orange-gult nedover i håret.. noen som har tips til hvordan jeg kan rette opp dette uten å gå til frisøren?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 bleke mange ganger å håpe på at håret ikke faller av. eventuelt farge det til en mørkere farge en orange.
*synne* Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Gå til frisøren!! Bleking er risikosport å drive med på egen hånd!! Hilsen frisør
ditte&malusken&lillebror Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Hadde ikke giddet å bleke mange ganger oppå hvertfall. Det har jeg prøvd før, og det ble bare enda hvitere der det var hvitt, mens det orange forble like orange. Tror jeg ville tatt meg en tur til frisøren ja, hvertfall hvis du vil være blond, ellers ville jeg prøvd å farge det mørkere som en annen foreslo.
Lykke X 4 Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Du skulle gått til frisøren i utgangspunktet, jenta mi Jeg har prøvd det der noen ganger, med ymse resultat. Nå går jeg bare hos frisør.... klok av skade heter det Gå til frisør, kanskje de kan fikse på det, evt. så må de farge det for deg (og ikke farg det mørkere selv hjemme, det kan bli helt grusomt). Ikke blek håret selv flere ganger. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor mange ber deg gå til frisøren når du nettopp ber om råd uten å gå til frisør....? Om det blir orange/gult tyder det på at du har rødpigment i håret ditt. Da må du gå for askeblond. Jeg bruker askeblond selv og det tar rødpigmentet, men jeg merker at pga hormonene som spretter nå som jeg er gravid, så blir jeg mer gul enn jeg gjør normalt. Jeg sitter også litt lenger enn hva bruksanvisninga anbefaler.....men sitt ikke for lenge for da brenner håret av. Lykke til.
uanonym Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Må protestere litt her, dersom du har askeblondt/kalde farger oppå bleket hår blir det grønt... det må være noe rød-pigmenter i farga. Jeg hadde dersom jeg var deg, valgt en farge som het feks gylden blond. Hva med å tre en lue på hodet og dra ut og kjøpe en farge på salong til hjemmefarging? Da får du jo hjelp fra en frisør uten å bruke masse penger og sitte og være flau i frisørstolen,,
tante grusom master of law Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har bleket bort oransje/gulpigmenter med askeblond med stort hell, det har aldri blitt grønnt på meg.
miapia Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Det som er problemet er at ask vil ta bort det gule, mens det hvite gjerne blir grønt. Dette gjeldr spesielt om håret er veldig porøst og tørt Det er risikoylt å fikse dette selv. Du risikerer at håret blir så overbehanlet at det knekker tvert av! Du kan prøve å få hjelp av noen til å ta det i, som unngår de hvite områdene om det er mulig. Du kan prøve pigmentshampoer, men om det vil hjelpe er veldig usikkert, men det er hvertfall ufarlig...
ny på vei? Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2009 ok takk for svar:) har nemlig bleket håret flere ganger selv, men dette var første gangen etter fødselen, og ja jeg har fått mere rød-pigment i håret enn jeg hadde før.. bode sammens med en frisør før (selvfølgelig mista nr hennes) og hun sa det dere sier om farger med ask at det vil gjøre håret grønt.. noe jeg har sett på venninder.. har desverre ikke råd til frisør for tiden, derfor jeg tenkte å spørre her inne.. vanskelig det der med hår altså!
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Ja, faen vi skulle vært skalla hele gjengen. Det hadde vært deilig hvis det var normalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå