Gå til innhold

Bagstørrelse - juni/juli barn

Anbefalte innlegg

Leser så mye om at mange vogner har liten bag. Men hva er liten bag? Hvor stor bør den være til et barn som er 5-8 måneder på vinteren?

Vi har ikke stasjonsvogn, og har derfor ikke plass til de aller største vognene. Og vi må bære vogna opp en trapp for å komme inn - ergo ikke for tung. Virker som dette er to "krav" som er vanskelige å oppfylle sammen... (Er ikke interessert i Bugaboo)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139501233-bagst%C3%B8rrelse-junijuli-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi venter oxo i juni, og vil ha en stor og god bag siden

, som du sier, barnet er 5-8mnd over vinteren! vi har planer om og kjøpe simo duo vogn, med kompakt understell. dette understellet blir forholdsvis lite når det slåes sammen, og baggen er den største på norsk marked. den har en liggelengde på 83cm lang, og 38cm bred, pluss oppslagbar ryggplate når barnet vil sitte og se! det kan hende dere syns den blir for stor og tung, men jeg annbefaler ihvertfall og ta turen til en simo forhandler og titte på en duo med kompakt understell! ( litt usikker på målene på understeller sammelslått, men det står på simo.no, under understell&tekstiler!)

lykketil videre i vognjungelen!!! ;-)

Vi venter i mai og har kjøpt simo duo av samme grunn.

Jeg var så heldig å få den til 3999 på barnashus denne uka, men da er det ikke kompakt understell og de hadde bare marine og sort igjen.

Hadde ikke lyst til å gå over til sportsvogn tidlig på høsten så da ble dette en god løsning, vi har god plass i bilen så det burde gå bra. Til våren igjen kan vi jo gå over til en lettere sportsvogn eller bruke den store simovogna som sovevogn(den egner seg ypperlig til det).

Synes emmaljungas vogner også er kjempefine, men de blir litt dyre for mitt budsjett.

Bare et lite tips: dere vet at compact understellet til simo er ganske tungt sant? Det er en del tyngre en standard understellet. Og så særlig mye mindre sammelagt blir med compact blir vognen heller ikke, for bagen/sitteinnsatsen på vognen er jo like stor uansett om understellet er noen cm. mindre. Dessuten har compact dårlig fjæring.

Ikke meningen å ødlegge for deres valg, bare sier det så dere er klar over det :-)

Tror Basson Roma og andre Basson modeller er over 85 cm lange og ganske brede. Jeg brukte bagen på min Roma til gunnene mine var over året (og de er store til alderen) så den er romslig selv med voksipose i. God klassisk vogn hvos du får mye for pengene synes jeg. Vi fikk i alle fall inn vogna i alle bilene vi kjørte i den gangen, noen ganger måtte vi ta av bagen andre ikke. Men det gikk.

Annonse

Jeg hadde brio med compakt understell, akkurat samme understell på brio og simo. Må bare få si at det var et elendig understell. Null, nada, niks fjæring. Når det ble slaps som igjen frøys til is så var det ikke morro for mini å ligge i ei vogn uten fjæring. Det understellet er råtungt.

Ble så drit lei hele vogna at jeg nesten ikke orka å trille engang. Den ble solgt til fordel for en teutonia:) Men compakt understllet tar mye mindre plass i bilen enn andre understell. Det har ikke noe med bagen å gjøre som noen over her skriver. Hjulene kommer sammen på midten å det sparer en del plass. Men det er det eneste positivie og veier ikke opp for allt det negative med det understellet, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...