Gå til innhold

Hvor mange navn kan ungen ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Norge er det vel vanlig med bare ett eller to fornavn?

Kan man gi ungen 3 navn + etternavn.

Fins det regler på hvor mange navn man kan ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noen regler, er jo folk som har både 3, 4 og 5 fornavn der ute.

Jeg synes det holder med to fornavn og to etternavn... Eventuelt tre fornavn.. Men såfremt det ikke er en bestemt grunn til det, mener jeg det er ytterst unødvendig.

Skrevet

absolutt ett fornavn og to etternavn evt. to fornavn og ett etternavn..

synes det bare er tull med 3-4 fornavn.. ser ikk epoenget.

Skrevet

Tror ikke det finnes noen regler for det..

Synes selv det er unødvendig med mange navn.. Det holder med to fornavn + etternavn mener nå jeg da..

Skrevet

Kommer ven an på hvor schizofren du vil ungen skal bli.

Skrevet

Hvis man skal ha to etternavn, synes jeg ET navn. Hvis man skal ha et etternavn synes jeg TO navn holder lenge..

Skrevet

EG synst det er nok med 2 fornavn og 1 etternavn, ld 1 fornavn og 2 etternavn...

Kjenner ein som heiter Tor Henrik Adrian=)

Skrevet

pappa har 3 fornavn + ett etternavn. og nesten alle søskene har også 3 navn. var kanskje mer vanlig før i tiden, men er nok ikke noen regel på det.

Skrevet

kom på nå at morfarenn min hadde 3 navn..christian karl bendix...og faren hans heitte ole åsulv ambrosius...

Skrevet

Det kan man velge selv :) Men synes det blir for kongelig med tre navn, holder med to. Prinsesse Madeleine av Sverige heter jo Madeleine Thérèse Amelie Josephine. Fint på en prinsesse, men vanlige folk, blir d litt mye, spør du meg.

Skrevet

Man kan velge selv ja, men jeg synes det holder med et fornavn og et etternavn. Det enkle er ofte det beste.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det er vel ingen øvre grense - men det er vel logisk å anta at en person ikke kan ha femten navn.

Jeg har fire fornavn og ett dobbeltmellomnavn (altså, egentlige "etternavn" med bindestrek) - og et etternavn. Det utgjør jo hele seks (i prinsippet syv) navn.

Datteren min har fire fornavn + ett etternavn også - slik som hele slekten min. Kjenner og vet om flere med både tre og fire fornavn - og flere etternavn.

Jeg synes det er ganske unødvendig med mindre det er av spesielle årsaker. Synes det beste er to fornavn og ett etternavn - mer enn det er vel strengt tatt ikke nødvendig.

Skrevet

Du får sende en mail eller ringe og høre med de som har med navn å gjøre! :)

Snuppa mi har to fornavn og to etternavn. :)

Vet nå om en som har 3 fornavn og et etternavn.

Før i tiden var det ikke uvanlig med både 4, 5 og 6 fornavn. :)

Skrevet

Jeg er enig med ma-85. Det holder med ett fornavn + ett etternavn. Det enkle er ofte d beste :)

Skrevet

Jeg har tre fornavn og et etternavn. Dattera vår har to fornavn og to etternavn. Mannen min har et fornavn og ett etternavn.

De fleste i min familie har flere fornavn. Jeg er oppkallt etter oldemora mi som het Alfrida Bernadina. Vi skal kalleopp en evt sønn etter oldefaren hans. Synes det er litt koselig med navn som forteller noe om slektskap og tilhørighet jeg da:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...