BoyMadeInChina Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 To mnd på rad nå har gutten min (8 mnd) gått ned i vekt. Han er tilbake til vekta han veide i oktober, og veier nå 7,9 kg. Han har vært oppe i 8,5 kg... Han spiser, men tydeligvis ikke nok... Er det noen andre som har opplevd dette?
lillespiren2:) Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hei Min har ikke gått ned i vekt, men jeg lurer egentlig bare på hva de på helsestasjonen sier når det viser seg at barnet har gått ned i vekt? Det at din gutt har gått ned i vekt i en alder av 8 mnd, kan jo også bety at han forbruker mer av energien sin, det begynner jo å bli mer aktive, og enten åler seg\ kryper for å utforske. Hvor mange måltid har barnet ditt og hva består måltidene av? Min gutt har dette på menyen sin (også 8 mnd) - frokost: grøt eller brød + morsmelk - lunsj: Brødbiter m\ leverpostei + frukt - middag: eks: most potet + grønnsaker, evt med fisk\ kylling. Min gutt er ikke like begeistret for middag enda, så hender vi må ty til grøt av og til. - Kveldsmat:grøt. - Mormelk rett etter kveldsstell og før legging.
BoyMadeInChina Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar De er ikke så bekymret for han er i så godt humør... Men det holder ikke for meg! Gutten min vil ikke ha særlig pupp lenger (1-2 måltid pr døgn), og har aldri likt morsmelkerstatning. Så han spiser: frokost: 1 skål tynn grøt (vannblandet), brekker seg om den er for tykk lunsj: 3/4 middagsglass middag: 3/4 middagsglass kveldsmat: 1 skål tynn grøt, pupp når jeg legger meg om han vil ha, kanskje et puppemåltid på natta igjen Middagen min liker han ikke...
*Rutletutt* Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Svarte deg på skravle også - kopierte svaret derfra: Sånn var jenta mi også. Var mye styr med vekten hennes - gikk litt opp, for så å gå ned, litt opp, litt ned - fulgte ikke kurven sin i det hele tatt. Hun har god appetitt, er frisk og rask og utvikler seg som hun skal. Har vært på kontroll på Haukeland, men alt ser fint ut - så hun er nok bare sånn;o) Legen sa at de kunne vokse litt i rykk napp, og bruke litt tid på å legge seg på kurven sin. Var til kontrollen da hun var nesten ett år og hadde styrt med veksten (vokste lite i høyden også - og det var der de var ekstra obs) siden hun var rundt 5 mnd. Hun er nå 18 mnd (snart) og hun veier rundt 7,8 kg på vår vekt (skal på kontroll 2.feb), stemmer dette er hun nøyaktig like tung som på 15 mnd kontrollen. Nå løper hun jo rundt og er veldig aktiv, så det er jo naturlig å gå ned/ stå stille på vekten - men hun kan jo godt begynne å vokse litt snart;o) Hun er i allefall i fin form og er flink i både motorisk og språklig utvikling, så det er jo det viktigste:o)
Tredje barn på vei Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jenta mi på 10 mnd har vært sånn de 2 siste mnd. Litt opp og ned i vekt. vært mye syk da. Så vekta hennes nå er like mye som den var i november. Hun spiser oxo dårilig om dagen og har hatt oppkast i 5 dager nå. Har sliti med diare siden jul... Men nå har hun tatt allergiprøver får å se om det er noe mer enn bare melka hun ikke tåler.. Jeg er oxo bekymra for jenta mi.. Ska veie henne til mandag igjen. Herregud, synes nesten jeg er på helsestasjon hver uke og føler meg som en hysterisk mor, men det for heller bare være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå