Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd nå, og jeg lurer på når jeg skal begynne med grøt...? Hun får pupp og tillegg, sover godt om natten, og virker blid og fornøyd.. Er det nødvendig å begynne med grøt enda...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da er det ikke nødvendig:) Det anbefales å vente til 6 mnd før fast føde dersom du ikke har problemer med urolige netter og misfornøyd baby. Ser ikke noe grunn til at du skulle begynne nå dersom hun er fornøyd og sover godt!

Skrevet

Nei da trenger du nok sikkert ikke begynne med grøt. Det er først ved ca 6 mnd de bør begynne å få litt ekstra. Men smaksprøver kan hun jo få snart. Mange bruker flere uker på å venne babyen til fast føde. Selv begynte vi med grøt om morgenen ved 4 mnd. Men vi hadde det slik at gutten vår var våken opp til 6 ganger om natten. Han var IKKE fornøyd. Så det ble raskt til grøt morgen og kveld. Fikk råd om å begynne med mais eller risgrøt siden det ikke er gluten i dem. Men ta det med ro du, og amme så lenge hun er fornøyd :-)

Skrevet

Vi begynte en ukes tid før gutten var 5 måneder. Tror ikke det er nødvendig å begynne med grøt så lenge jenta virker fornøyd. MEN; jeg innbiller meg at det kan være lurt å begynne med smaksprøver, slik at når hun trenger mer mat, så er tilvenningen allerede godt i gang. Kjedelig om hun plutselig trenger mer mat, men ikke får til å spise. Min gutt spiste grøt som om han aldri hadde gjort annet fra første stund, men hører jo om andre som sliter i lange tider før de får i babyen en hel posjon.

Skrevet

Samme her,har en gutt på 4,5 måneder får pupp og mme,er blid og fornøyd.Har begynt med maisgrøt igår og han har fått fruktmos nå i nesten2 uker,han syntes det er sååååååååååå godt,blir helt vil.Du må jo ikke gi henne noe grøt hvis du ikke føler for det,jeg hadde bare lyst å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...