LilleBjella Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 hehe....beklager ordspillet:) Kjøpte en fisher price uro i dag til å ha på sprinkelsenga. Han sover ikke der om nettene enda, men har lurer der i løpet av dagen. Har noen fisker i tre over stellebordet som har blitt hans beste kompiser:) Og noen IKEA-dyr over sofaen i stua som han også begynner å bli godt kjent med. Men da jeg la han i senga for å hvile litt på dagen i dag, så lå han jo bare å kikket på den nye saken over senga. Er det smart å sette på lyden og lyset på uroen når han skal sove, eller vil dette bare stimulere til å være mer våken? Eller er det vanlig at de sovner av det? Skal sies at småen sovner av seg selv til vanlig. Legger han våken, og så sovner han, noen ganger tar det tid, andre ganger er det schmokk i drømmelandet.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vil si at det finner du fort ut! Junior hos oss synes at en uro både med og uten lyd var helt topp underholdning, og han holdt seg våken for å leke.... Leeeeeenge. Måtte fjerne den. Senga er nå fri for leker: Der skal det være så lite spennende at man like gjerne kan sove. Men så er junior hos oss en liten turbopropell også da ;-) Andre barn synes det er fint å ha noe å se på når de ligger der og venter på søvnen.... Prøv deg fram.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Vår tulle har hatt sin Fisher Price uro over senga si i cirka en måned nå, og hun blir 4 måneder i neste uke. Hun elsker den Hun sover kun i senga si på natta, ligger i vugge eller i vogn når hun sover på dagtid. Det er ikke hver kveld vi trenger å sette på lyden, er hun trøtt nok, så sovner hun uten å bry seg med uroen. Men er hun litt mer våken når vi legger henne ligger hun og pludrer og smiler til bamsene som går i ring. Jeg tror musikken er ganske søvndyssende, for hun sovner rimelig raskt! Det var en liten periode vi slet litt med at hun våknet på nattestid og ble kjempevåken og smilte og hvinte til bamsene sine, hehe... Men det løste vi ved at vi ikke lenger har lys på soverommet, så nå ser hun bare konturene når hun våkner om natta. Dessuten sovner hun så fort hun har fått mat alikevel...
temine Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Når det går så bra, hvorfor prøve noe nytt? Om han er lett å legge og sovner selv uten mye tull hadde ikke jeg turt å henge opp ei uro. Da hadde jeg bare fortsatt sånn som jeg alltid har gjort, og heller hatt uro med lys og lyd på lekeplassen:D! Her er i alle fall soveplassen lekefri, en bamse er ok da, men ikke lys og lyd og bevegelse.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Med vår eldste kjøpte vi en uro da hun var to uker gammel, og da kunne vi endelig legge henne fra oss i senga om kvelden uten problem. Da la hun seg til å sove ganske kjapt også, hun fant liksom roen med litt lys og lyd der. Minsten har vi ikke hengt opp uro til, selv om vi har den gamle fremdeles. Hun har vi aldri hatt noen form for leggeproblem med, vi legger henne og hun sovner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå