Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fem år siden jeg og mannen sluttet med prevensjon. Et halvt år etter at vi ble foreldre for første gang. I begynnelsen hadde vi håpet. Klart vi skulle ha flere! Skulle jo ha søsken til øyenstenen vår. Men vi ble skuffet. Gang på gang kom mensen, frustrasjonen vokste.

Vi tok tak i ting, ble aktive prøvere som tok kosttilskudd, kontrollerte eggløsning og hadde sex mer enn vi egentlig hadde lyst til. I to år holdt vi på, helt til vi en dag ikke orket mer. Vi kuttet all sex i flere måneder og begynte ikke på igjen før vi virkelig hadde LYST. Barn tenkte vi mindre på. Vi var jo allerede foreldre, tross alt.

Men hver måned kjenner jeg fortsatt et bittelite stikk hver gang mensen kommer. Jeg har egentlig resignert og godtatt at jeg ikke skal få flere barn, men jeg kan ikke la være å tenke på det likevel...

Og så nå, da. Jeg skulle fått mensen for en del dager siden. Kan ikke huske nøyaktig forrige dato jeg fikk den, men jeg vet jeg var ferdig ca lillejuleaften. Må ha fått mensen ca 17./ 18. desember da. Og med 31 dager i desember skulle jeg startet på ny runde nå den 18. sånn omtrent ( har syklus på ca 30 dager).

Puppene er ømme.Er det mensen som kommer? Ja klart det. Noen dager forsinket, men. Klart den kommer. Jeg er ikke gravid. Jeg er ikke gravid. Jeg er ikke gravid.... Men kanskje...?

Håp er no' dritt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, håp er noe dritt! Er noen dager over ut fra min normale syklus (som varierer mye....) Det er helt stille i kroppen, og jeg har ikke et eneste symptom, jeg VET at jeg ikke er gravid - men håper klarer jeg liksom ikke å undertrykke.... Deprimerende og veldig slitsomt. Har prøvd lenge vi også - et barn fra før. (Er tross alt heldige, da!)

God klem og lykke til videre!

Skrevet

Takk for det :-)

Fikk selvfølgelig mensen i dag. Lei meg, ja. Men klistrer på meg et smil og drar i bursdag likevel. Var en gravid mamma der i stram genser og skikkelig kul på magen, hadde to unger på slep i tillegg...

Faen som jeg hater å håpe.

Skrevet

Hørtes veldig kjent ut det der.. bare at vi har vært prøver i "bare" 3 år.. sitter nå og venter på mensen... er på dag 35 nå.. pleier å komme mellom dag 28 og 30, en sjelden gang på dag 32... har ingen tester i huset, men er ikke vits i å teste før om noen dager alikevell.. blir jo bare så skuffa hver gang..

Håp er no`dritt ja...

Vi er jo heldige som har barn fra før vi og, men et ønske om fler ligger jo der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...