Gå til innhold

Dette er tidlig, men må bare få det ut...

Anbefalte innlegg

Jeg er DRITTLEI! Dritt lei av konstante smerter i bekkenet, drittlei av å ikke få sove, drittlei av å knapt komme meg i butikken, drittlei av å sitte pal i sofaen, drittlei av å ikke klare å ta hånd om min egen sønn, drittlei av å hersje snille mannen min rundt og se han slite seg ut uten å kunne hjelpe... Er stygt redd for å måtte gå hjemme ut svangerskapet... Jippi! Ja, dette svangerskapet er noe jeg har drømt om i 2 år, men synes bekkenløsningen kom lovlig tidlig (uke 13) og trodde ALDRI den skulle bli så kraftig!Fortsetter forværringen som nå ender jeg opp i rullestol før jeg vet ordet av det... :-/

Måtte bare få ut litt hjertesukk...

Ellers er det utrolig oppløftende å kjenne at lille jenta mi hilser på meg flere ganger om dagen! Det er jo sååå verdt det, men slitsomt og frustrerende mens det står på! Jeg er jo bare 20+2 og var halvveis i går, liksom...

Fortsetter under...

stakkars dæ! vet korsen du har d! forrige svangerskap ( fikk unge april 07) fikk æ bekkenløsning i uke 12.

denna gangen ( termin 10 juni) kom det uke 6.... og har ikke vært helt bra i mellom de gangan heller.

men denna gangen har æ gått til behandling hos osteopat sia dag 1, brukt bekkenbelte og kjøpte nettopp maisai (mbt) sko. Dette hjelper meg veldig!

har du fått deg skli laken til senga? det hjelper på har jeg hørt! bekkenøvelser/knipeøvelser er alfaomega sier min osteopat. bare et tips.

lykke til og håpe du slipper rullestol!

klem til dæ

Tusen takk! :-) Jeg år til fysio men det skal ingenting til før jeg har syyykt vondt i bekkenet, bruker ikke annet enn MBT skoene mine og jeg prøver nå satenglaken... Har ikke kjøpt meg silkelaken enda for de er syyykt dyre! Hadde du silkelaken? Er bareså redd for at det skal bli klamt å ligge på og ødelegge nattesøvnen min sånn! Sover dårlig nok som det er om jeg ikke i tilleg skal ligge å bare svette... :-/ Brukte bekkenbelt på jobb og når jeg skulle gå mye, men nå har jeg funnet ut at krykker er det beste alternativet for meg... Bør nok bruke bekkenbelte sammen med krykkene, ja...

Hei. Jeg har to barn fra før 5 og 1 år, har hatt litt bekkenløsning i begge svang...men ikke noen store plager så skal ikke klage. Men har bare ett tips som hjalp meg veldig, men det kan jo hende du har prøvd det. Men det er å ligge med en pute mellom beina om natten, så bekkende blir mest mulig rett...må prøves ei stund før det blir noen virkning, men virket veldig bra for meg. Ønsker deg lykke til...håper du finner noe som hjelper deg:)

Kan vel si jeg føler mye av det samme som deg.. Har vært sykemeldt siden 9. september og etterhvert gikk sykemeldingene over til svangerskapsrelaterte sykemeldinger. Så har vært sykemeldt fra og med FØR jeg ble gravid. Å har mulig litt bekkenløsning, men ikke fått noen tips av lege for hva jeg skal og ikke skal annet enn å ikke løfte, ikke vaske gulv/støvsuge, ikke mye bøyd, så får ikke vasket, hengt opp klær, ryddet inn og ut av oppvaskmaskinen, ikke ryddet hjemme, ikke redd opp senga, Rett og slett INGEN TING!!!!! vi har trapp hjemme, så er ikke alltid morsomt å gå opp den om jeg har smerter. Noen dager er bedre enn andre, men det kommer så ann på.. Å kommer mest sannsynlig til å være sykemeldt ut svangerskapet også, da sjefen ikke vil tilrettelegge for meg. Å da har jeg ingen ting å gjøre på jobb.. Så føler med deg. Er ikke en morsom situasjon. Men er jo verdt det når man er ferdig og ikke minst kjenner tegn til liv. Er jo ikke lurt å stresse og overbelaste kroppen, vil jo bare slå tilbake på deg selv.

Annonse

Har ikke bekkenløsning, men har vært sykemeldt siden medio oktober av andre grunner, og holder på å klikke. Orker ingen ting, og har dårlig samvittighet ovenfor familie og jobb, blir gal av å gå hjemme, men har ikke så mye valg. Når jeg synes så synd på meg selv får jeg dårlig samvittighet med tanke på de som ikke kan få barn, eller ovenfor barnet jeg bærer. Så hver dag prøver jeg å veie opp "klage-tankene" mine med takknemmelige tanker, og de vinner stort sett, gudskjelov. Men det kan ikke stikkes under en stol at det kan være tøft å være gravid, fykisk og psykisk. Og faktisk litt godt å få lov til å klage litt.

Tusen takk for koselige svar! :-)

Mamma til to - venter gutt: Det med pute har jeg prøvd... Da fikk jeg ikke soe, rett og slett... Det som er et helvete er å snu seg i sengen! Da står tårene i øynene på meg! Men jeg har funnet en stilling hvor jeg ikke trenger pute mellom bena! :-D Ligger halvveis på magen/siden .ed det "øverste" benet trukket opp og det andre rett ned... Viste det til fysio og hun så at bekkenet får en fin hvilestilling og jeg har ikke vondt når jeg ligger slik! :-) Men så fort jeg prøver å snu på meg, hogger det til. :-( Men tusen takk for tipset, lell! :-)

Ikke for tidlig, å d e lov å klage...

E faktisk d verste i et svangerskap...

Har hatt bekkenløsning med de 3 jeg allerede har..

Fikk det etter ca 10 uker med den første, og har hatt det kronisk siden...

Men da gikk jeg å gravid 3 år i strekk...(har barn i 00,01 og 03 i løpet av 2,5 år)

Men trøsten er at jeg ikke er plaget nå...

Kjenner følelsen av å være tilstede, altså ikke delta, men et tips fra meg som holdt meg ute av rullestolen er å gå litt tur hver dag...

Det myker liksom litt opp i alt...

Kan også være lurt å kome seg ut selvom man ikke klarer å gå, bare for å få frisk luft...Jeg pleide på de virkelig dårlige dagene å sitte på verandaen en stund, bare for ikke å bli tung i hodet, er så lett for å bli deprimert over alt man ikke får gjort da...

Livet er litt lettere etter en stund ute i frisk luft...

Heisann! Jeg har et tip osm kanskje ikke er mulig for alle, men skriver nå likavel!

Jeg var akkurat begynt å vurdere krykker når jeg prøvde det og kunne bl.a ikke dusje alene uten å sitte på en krakk. Og nå er jeg myyye bedre..!

Vel jeg er da et hestemanneske til vanlig og har tilgang på verdens snilleste ponnier og hester rett nedenfor huset. Jeg fikk hjelp til å komme opp på hesten uten å bende eller belaste bekkenet og red rolig i ca 5 minutter. Etter det var jeg så god som ny i en uke, så nå prøver jeg å ri noen minutter 1-2 ganger i uken. Ikke noe avansert ridning bare rolig skritt og litt trav. Veldig viktig å sitte riktig for å få nytte av det (på rolige hester selvfølgelig).

Ridning strammer opp musklaturen rundt bekkenet!

Må legge til at om en ikke har ridd før er dette IKKE tidspunktet å lære det på, men er jo mulig å gå på terapiriding på trygge hester om det finns i nærheten!

Fysioterapauten min er veldig nysjerrig på fremgangen jeg har hatt med dette og synes jeg skal fortsette så lenge jeg kan komme meg opp på hesten på en fornuftig måte!

Sikkert et tips for spesielt interriserte men alikavel et tips!

• 2 uker senere...

godegodemamma:

Det har jeg ikke tenkt på! Har en stall full av hester hjemme, så det tror jeg at jeg skal vurdere. Sambo har en 5årig hoppe som er dønn rolig, en typisk døl, som jeg fint kan ri nå. Har bare vært redd for at smertene skulle bli værre av det, og har ikke fått prata med fysioterapauten om det enda. Er nå en real hestejente som har drevet med hest i over 20 år, så da skal det nok gå bra. Men det blir værre å få godkjenning fra sambo. Han er skikkelig redd for at det skal skje noe med meg og babyen, så jeg får så vidt lov til å røre hestene og ponniene våre om dagen. Han er nå søt da!:-)

Jeg har også bekkenløsning. Har ingen barn fra før og var egentlig godt trent før jeg ble gravid. Jeg kom hjem fra ferie og var gravid og da jeg skulle tilbake på jobb tok det ikke lang tid før jeg kjente det i bekkenet. Har begynt hos fysio nå og det har hjulpet bare de få gangene jeg har vært der.

Nå noen tips: knipeøvelser er jo selvfølgelig nyttig for de fleste. Hos meg sitter det muskulært så det hjelper å tøye ut noen ganger daglig. har også kjøpt meg en liten ball med knupper på som jeg skal "massere" rumpa med. Har ballen mellom rumpa og veggen og presser. Høres kanskje rart ut, men det funker. Jeg ligger også ofte nesten på magen om natta med det nederste benet nesten strakt og det andre bøyd. Da kjenner jeg ingenting.

Er ikke noe gøy med bekkenløsning, men det blir forhåpentligvis bedre når vidunderet kommer. Fikk akupunktur her om dagen og det virker som det har hjulpet en del. Jo lenger jeg kan være i jobb jo bedre er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...