Gå til innhold

Lett melk eller Extra lett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er helt normal i vekt ikkje tynn og ikkje tykk, han drikker 2- 3 flasker melk om dagen, Han har pleid å få lettmelk, men jeg vurderer å gi han extra lett i stede for, siden han drikker en del? Noen andre som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, mener at det siste og riktige er at de små i vekst trenger dette fettet som er i melka, uten at jeg kan marsjere med store skilt med kildehenvisninger på.. Gir lettmelk, H_melk innimellom.

Skrevet

ekstra lett...

fordi den er tilsatt vitamin D.. noe vi får for lite av i det norske kostholdet...

det fikk vi ihvertfall anbefalt av kostholdsekspert på kurs i bhg... så da satser jeg på at det er greit!

Skrevet

Jeg ville gitt han litt h-melk i løpet av dagen jeg da men....

Skrevet

Det fettet som er i melka, er ikke spesielt bra for kroppen. Jeg ville valgt extra lett pga lavt fettinnhold, og det tilsatte d-vitaminet. Sats heller på å bruke ulike planteoljer og fet fisk for å sikre fettinntaket:)

Skrevet

Ekstra-lett! Melkefettet er nemlig ikke av det bra slaget, det er kalsium som er viktig..

Skrevet

H-melk gir jeg hele tiden. Han drikker ikke mer enn 0.5 liter om dagen. Barn trenger fett, skal ikke få slankeprodukter når de er så små, trenger fett!!!!

Skrevet

Det fettet som er i melka er faktisk bedre enn sitt rykte, jmf artikkel jeg leste i Tidsskrift for den norske legeforening i høst. Barn trenger mye fett, bl.a til utvikling av hjernen, og å gi fettfattig melk er ikke nødvendig. Jeg gir lettmelk, men ville ikke gitt noe "lettere". D-vitamin trenger barna, men jeg gir det heller som tran eller SanaSol e.l.

Skrevet

Vi fekk beskjed om å gi extra lett på 1års kontrollen. Vi har gitt lett melk, men kjem nok til å gi litt begge dele.

Skrevet

Vi fikk beskjed om å gi h-melk.

Barnematen lider under de voksnes slankehysteri fikk vi høre. skulle gjerne tilsette litt ekstra fett i middagsglassa og maten vi lager som hun skal ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...