Alenemamma :) Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Gutten min er helt normal i vekt ikkje tynn og ikkje tykk, han drikker 2- 3 flasker melk om dagen, Han har pleid å få lettmelk, men jeg vurderer å gi han extra lett i stede for, siden han drikker en del? Noen andre som gjør det?
Super-Langbein Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Næh, mener at det siste og riktige er at de små i vekst trenger dette fettet som er i melka, uten at jeg kan marsjere med store skilt med kildehenvisninger på.. Gir lettmelk, H_melk innimellom.
Bippe77 Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 ekstra lett... fordi den er tilsatt vitamin D.. noe vi får for lite av i det norske kostholdet... det fikk vi ihvertfall anbefalt av kostholdsekspert på kurs i bhg... så da satser jeg på at det er greit!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Jeg ville gitt han litt h-melk i løpet av dagen jeg da men....
h2lita Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Det fettet som er i melka, er ikke spesielt bra for kroppen. Jeg ville valgt extra lett pga lavt fettinnhold, og det tilsatte d-vitaminet. Sats heller på å bruke ulike planteoljer og fet fisk for å sikre fettinntaket:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Ekstra-lett! Melkefettet er nemlig ikke av det bra slaget, det er kalsium som er viktig..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 H-melk gir jeg hele tiden. Han drikker ikke mer enn 0.5 liter om dagen. Barn trenger fett, skal ikke få slankeprodukter når de er så små, trenger fett!!!!
Erisa* Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Det fettet som er i melka er faktisk bedre enn sitt rykte, jmf artikkel jeg leste i Tidsskrift for den norske legeforening i høst. Barn trenger mye fett, bl.a til utvikling av hjernen, og å gi fettfattig melk er ikke nødvendig. Jeg gir lettmelk, men ville ikke gitt noe "lettere". D-vitamin trenger barna, men jeg gir det heller som tran eller SanaSol e.l.
mamma til søte små Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Vi fekk beskjed om å gi extra lett på 1års kontrollen. Vi har gitt lett melk, men kjem nok til å gi litt begge dele.
Marolla Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Vi fikk beskjed om å gi h-melk. Barnematen lider under de voksnes slankehysteri fikk vi høre. skulle gjerne tilsette litt ekstra fett i middagsglassa og maten vi lager som hun skal ha.
Lillekr Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 http://matportalen.no/artikler/2006/4/hvilken_type_melk_anbefales_til_smaabarn vi gir også ekstra lett. H melk er noe som ligger fra gammelt av. det handler ikke om å slanke barna , men være bevist på hva man tilfører kroppene deres. og siden helsedirektorate anbefaler ekstra lett eller lett, så velger vi og følge det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå