Gå til innhold

Kiss - Syndrom - spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tror jenta mi har selve kiss- syndrom .... hun er 6 mnd. nå - oppdaget det veldig seint føler jeg- åssen var det hos dere? Hvordan er behandlingen-

når ble det oppdaget hos deres små og når ble det bedre?!?

Har kontroll hos legen neste uke men vil ikke vnte så lenge- kan jeg gå til kiropraktor eller må det være spes. manuell terapeut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi oppdaget Kiss hos gutten vår da han var 3 mnd. Ingen leger eller helsesøstre fant ut hva det var. Vi måtte lese oss til det selv på nettet. Så, hvis ikke legen din er helt spesiell vil hun/han neppe vite noe om Kiss. VI trengte 3 behandlinger. Etter første behandling ble det mye verre ca en uke, før det ble bedre. Det er veldig vanlig og et tegn på at behandlingen funker. Så fikk han dessverre et tilbakefall. Etter 2. behandling tok det ca 2 uker før det ble noen særlig bedring. Men når det først ble bedring ble han plutselig en veldig blid gutt. Etter dette har det bare blitt bedre og bedre.Vi gikk også til osteopat 2 ganger, da vi opplevde at gutten vår hadde en vleidg uro i kroppen. Han holdt seg ofte til hodet som om han hadde vondt der. Dette fikk osteopaten behandlet.

ANbefaler deg å kontakte manuellterapeut med en gang. Jo tidligere behandling, jo bedre.

Ser at du spør om hvordan selve behandlingen er. Hos oss var det et lite napp i nakken.

Du kan kontakte manuellterapeut selv. Det koster ingenting og du trenger ikke henvisning. Jeg vet at noen kiropraktorer også behandler kiss, men man.terapeuter arbeider dypere og er stort sett bedre på kiss enn kiropraktorer. Men, ikke alle man.terapeuter kjenner til Kiss, så det lønner seg å undersøke om de har erfaring med kiss fra før av. Du kan se på denne siden etter terapeuter som kan kiss.

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside

En annen side som du kan finne masse informasjon og andre foreldre med barn som har kiss er:

http://www.kiss-kiddforum.com/phpBB_norsk/phpBB/index.php

Lykke til. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Jeg brenner veldig for å spre informasjon om dette syndromet, da helsevesenet svikter stort i fht informasjon rundt dette. Mange leger hevder at kiss ikke finnes.

Skrevet

hei dubro termin :-)

tusen takk for svar her... skal ringe manuell terapeuten i morgen jeg... den er et stykke unna men for bare kjøre dit altså!

Skrevet

hvor bor du? har en å anbefale i oslo. jeg var hos to forskjellige, før hun jeg går til nå fikk det til, og jeg fikk en ny baby!!

Skrevet

hei gutte mamma,

bor i arendal - da er oslo nok veeldig langt unna :( - leste på nettet at nærmeste ligger i Risør.

Forresten hva koster det per behandling?

Skrevet

Jenta vår ble markant bedre etter første behandling hos kiropraktor og enda bedre etter den neste. De neste behandlingene merket vi ikke så stor forskjell. Hun sov i mange timer etter begge de to første behandlingene. Vi oppsøkte kiropraktor selv - uten henvisning fra lege. Senere gikk vi over til manuell terapaut etter oppfordring fra helsestasjonen. Tror jeg ville anbefalt manuell teraput foran kiropraktor, for de tar også hensyn til musklatur, bevegelighet osv. Manuell teraput er gratis også, mens kiropraktor må du betale hos. Vi betalte ca. 400 kr for første konsultasjon og 240 kr for hver behandling etterpå.

Kiropraktoren undersøkte bevegeligheten i nakken hennes ved å se om hun beveget hodet på riktig måte til begge sider - det samme gjorde manuell teraputen også. Jenta vår klarte ikke å snu hodet helt ut til høyre. Han klikket på plass det øverste leddet med et enkelt og raskt press mot leddet. Han la henne på siden med en liten bok til støtte under hodet. Snuppa gråt litt, men det gikk fort over.

Lykke til - håper jenta deres blir fort bra!

Skrevet

heisann, jeg bor i kr.sand område og gutten min er straks 6 og en halv måned gammel... jeg var nettopp til kiropraktor med min gutt og hun påviste at han hadde kiss-problematikk... Hun her har spesialisert seg innen baby, så hun er kjempe trygg og god og ikke minst dyktig.. Jeg fant ingen som helst manuell terapaut her nede... ringte på den ene jeg fant, men de beahndlet ikke babyer..

Siden vi hadde vært tildligere hos kiropraktor betalte vi 350 kr. førse gang og 250 andre... tror vanlig pris er 400 eller 450 kr første gang hos ho, og 350 di andre....

:)

Skrevet

heihei..

jeg lurer litt på hvilke symptomer barna deres har hatt?

Skrevet

Hei MELUNI!!

se på www.kiss-kidd.no

der kan du lese mye om KISS.

Hvis du har mistanke om det er det viktig å oppsøke manual therapeut fort! På sida finner du terapeuter over hele landet....

lykke til!

Skrevet

føler med deg, sister! Tullen vår er snart 5 mnd.

jeg leste først om dette ikveld, og lurer på om hun har KISS. Skal ringe til terapeut imorgen og legen. Lurer på om hun har reflux også... en av delene tror jeg hun har... uff og uff... men er glad jeg har lest dette nå og skal gjøre noe med det.

hvordan ble baben din forløst? min ble forløst med vakuum kopp, og har ant en stund at hun kan ha vondt i nakken, når jeg holder henne og ammer henne.... skulle ha hørt på intuisjonen min for lenge siden...... :-(

men vet mer når vi har sjekket.

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...